Avatar billede sjonne2 Nybegynder
11. august 2003 - 09:02 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Oprette link mellem xal & andre programmer

Jeg vil gerne kunne udveksle data mellem to applikationer. fx fra inventor skal der udveksles properties til xal'en (vægt, materiale osv.)

Data'ene skal opdateres automatisk når jeg går ind på komponentens varenummer i xal'en.

Data fra xal skal iøvrigt også kunne overføres til inventor
fx. skal varen's betegnelse samt varenummer stå i tegningshovedet, dette skal selvfølgelig opdateres automatisk såfremt der bliver rettet i det.

Jeg kan få en odbc driver fra vores concorde leverandør, for at kunne udveksle data mellem dem. Hvordan er hastigheden her? Er der alternativer?

Er der nogen der har lavet noget lignende? og hvordan?
Avatar billede dma Nybegynder
11. august 2003 - 12:18 #1
Hvis det skal ske, som du siger, når du går ind på varen i XAL, så bør opdateringen foregå fra XAL, med mindre du er tilfreds med en periodisk batch opdatering af oplysningerne fra Inventor.

Hvis der findes en ODBC driver til Inventor, så kan du hente de pågældende oplysninger over gennem en programmering i XAL. Jeg har lavet en del af disse opgaver hvor der til rapporter og kørsler hentes data fra en en ODBC kilde ind i C5/XAL. Det kræver godt kendskab til XAL programmering eller en konsulent der ved noget om dette.

Du kan selvfølgelig også gøre det ved at lave et program der henter data fra XAL og skriver til Inventor og omvendt, men som du skriver det vil jeg anbefale at lave det direkte i XAL.

Alternativer: Læg XAL over på en SQL server - hvis du har råd. Så har du fri adgang til alle XAL data som en hvilken som helst anden SQL datakilde.

ODBC er ikke forrygende hurtig, men det virker da!
Avatar billede dma Nybegynder
06. september 2003 - 18:23 #2
Sover du....??
Avatar billede sjonne2 Nybegynder
08. september 2003 - 08:41 #3
Go' morgen dma, tak fordi du vækkede mig :o)
Jeg kører videre med dit forslag om at lave det i concorde! Så må se hvor jeg ender. Jeg har undersøgt sql-løsning, den bliver nok for dyr i forhold til hvad vi p.t vil kunne få ud af en sql-server.