Avatar billede novice-so-far Nybegynder
09. august 2003 - 16:17 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Easy money

Hvordan laver jeg et "skærmdump" til fil og/eller printer.
Kloge svar til lette spørgsmål udbedes...;-)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
09. august 2003 - 16:20 #1
alt+print screen eller bare print screen

åbne et billedebehandlings program og tryk ctrl+v -> gem billedet
Avatar billede killer_r Nybegynder
09. august 2003 - 16:22 #2
Avatar billede speakfreak Nybegynder
09. august 2003 - 16:28 #3
Det er en vildledende titel!
Avatar billede novice-so-far Nybegynder
09. august 2003 - 16:33 #4
>>speakfreak
hvorfor?
Avatar billede far_mand Nybegynder
09. august 2003 - 16:33 #5
Screen Shot Maker Rigtigt godt program du kan tage mange billeder på en gang, ( på print Screen knappen tar du et af gangen )  ;o)
Avatar billede killer_r Nybegynder
09. august 2003 - 16:36 #6
novice-so-far >> Ta' at læs linket jeg skrev... Der står hvorfor!
Avatar billede novice-so-far Nybegynder
09. august 2003 - 16:37 #7
>>rkhdk
alt+printscr virker ikke. Jeg bruger XP
Avatar billede novice-so-far Nybegynder
09. august 2003 - 16:41 #8
>>killer r
oki point taken...
Men jeg synes nu at 50 pts for et svar mange af jer jvf. kategorien måtte have på rygraden, så altså easy money ;-)
Avatar billede novice-so-far Nybegynder
09. august 2003 - 16:42 #9
>>farmand
Har du et link på 'screenshotmaker'?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
09. august 2003 - 16:44 #10
novice => Alt+printscr virker i XP du kan også bare bruge printscr og gå i eks paint og vælg indsæt (ctrl+v)
Avatar billede novice-so-far Nybegynder
09. august 2003 - 16:53 #11
>>rkhdk
oki det forstår jeg. Men det jeg skal bruge er et øjebliksbilled af f.eks denne dialog på Eksperten eller måske en advarsels/error popup. Jeg skal også have 'borderarea' med, dvs menu, navigationslinier og det hele med :-(
Avatar billede rkhdk Nybegynder
09. august 2003 - 17:02 #12
har du prøvet bare med printscr? den tager hele skræmen (Alt+printscr tager kun det aktive programm)
Avatar billede novice-so-far Nybegynder
09. august 2003 - 17:12 #13
>>rkh.dk
Det virker.  |-D
Kan jeg nu også formatere til .Pif eller Jpeg, hvis jeg vil?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
09. august 2003 - 17:13 #14
ja, brug www.irfanview.com den har også en capture funktion (ligesom printscr) og du kan faktisk gemme i alle formater også er den gratis ;o)
Avatar billede dosmer Nybegynder
09. august 2003 - 17:17 #15
>>rkhdk
Hvorfor har du kategoriseret dit første indlæg som "kommentar"???
Det er da et svar! (Et godt svar oven i købet!)
Avatar billede novice-so-far Nybegynder
09. august 2003 - 17:18 #16
Jeg kom ved en fejl til at give pts til farmand i stedet for dig (rkhdk) hvordan giver jeg nu dig dine pts?  :-o
Avatar billede rkhdk Nybegynder
09. august 2003 - 17:26 #17
dosmer => jeg svare med 99.999% aldrig, før problemet er løst, da mange spm udvikler sig.
Og ja, jeg har mistet mange points (over 10.000) på det grundlag, men det vigtigts for mig er at problemet er løst, så kommer points som nummer 2.
Plus, det er jo "kun" points ;o)

novice => Det kan ikke blive en fejl at bevist trykke på accepter ;o)
For min skyld, lad far_mand beholde dem, da det sikkert er et godt program og han har jo nok mere brug for dem end jeg :)
Plus jeg skal nok nå at runde de 40.000 i denne måned ;o)
Avatar billede novice-so-far Nybegynder
09. august 2003 - 17:53 #18
>>rhkdk
Godt svar til dosmer  ;-)  Og tak for det fulde svar til mig  |-D
Avatar billede dosmer Nybegynder
09. august 2003 - 18:09 #19
Hvad godt var der ved rkhdk's svar til mig?
Man lægger naturligvis først et "svar", og siden kan man så om nødvendigt uddybe det med "fortsat svar" eller "kommentar".
Den eneste grund jeg kan se til at starte med at give sit svar den falske varebetegnelse "kommentar", må da være hvis man er så forfængelig, at man ikke kan tåle, at der måske så kommer til at stå "afvist svar"!!
Avatar billede novice-so-far Nybegynder
09. august 2003 - 21:14 #20
ingen kommentarer...
Avatar billede speakfreak Nybegynder
09. august 2003 - 21:18 #21
Nu er det åbenbart også et problem at folk, bare kommenterer og ikke kræver points. Det er da op til folk selv om de vil svare eller ej, men man skal bare ikke brokke sig over spm stilleren lukker hvis ingen har lavet svar.