Avatar billede repsak Nybegynder
06. august 2003 - 20:52 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Protokol til ICQ/MSN

Hey, er der nogle som ved hvilken protokol icq og msn er bygget op over?
Avatar billede stoltenborg Nybegynder
06. august 2003 - 20:58 #1
MSN kører TCP, port 1863, + port 69xx til fildeling (Er ikke 100% på fildelingsportene, men 98%).

//Jan
Avatar billede repsak Nybegynder
06. august 2003 - 21:01 #2
Ok, jeg tænkte nu mere på app-laget. Hvilken chat protokol som benyttes - hvilke kommandoer kan bruger. Kunne nemlig være sjovt at lave sin egen klient :-)
Avatar billede soreno Praktikant
06. august 2003 - 21:02 #3
Avatar billede repsak Nybegynder
06. august 2003 - 21:14 #4
soreno -> ICQ kører UDP??? Why?
Avatar billede -tmb- Nybegynder
06. august 2003 - 21:43 #5
det bedste du kan gøre er at sniffe trafikken som den eksisterende klient sender/modtager, eller kigge på sourcen for en eksisterende klient ( http://sf.net ).

det skulle også undre mig hvis ikke der fandtes uofficielle sider derude på det store net som beskriver protokollerne. tried google?

--
tmb
Avatar billede soreno Praktikant
07. august 2003 - 13:20 #6
repsak:

Formentlig fordi protokoldesignerene er kommet frem til at der er for stort overhead med en connection oriented forbindelse (TCP).
Avatar billede repsak Nybegynder
07. august 2003 - 14:01 #7
tak for det... arbejder lidt videre med det :-)