Avatar billede goya Novice
06. august 2003 - 16:59 Der er 5 kommentarer

maya pc & osx, manglende komandoer

jeg sidder ved en pc, der kører maya 4.5, og en mac der kører maya 5.0 på osx.
jeg er helt newbie til maya og sidder derfor med nogle tutorials, på pc'en har jeg alle de kommandoer der er i mine tutorials, problemet er at det har jeg ikke på maccen,
i hjælp til maya 5.0 burde der være denne kommando: Modify > Convert > NURBS to Subdiv .....eller............ Modify > Convert > Polygons to Subdiv......,.....de er der bare ikke.....der mangler også en del andre.......det er faktisk lidt irreterende !!!
anybody knows ?
Avatar billede zerohero Nybegynder
07. august 2003 - 17:21 #1
Uden rigtigt at kende til Maya, vil jeg tro at der er forskellig Interface Setups i de to forskellige versioner. Det ser man jo ofte i større applikationer.

ZeroHero
Avatar billede goya Novice
07. august 2003 - 20:42 #2
nope!............
manualen siger ....Modify > Convert > NURBS to Subdiv...
og den er der bare ikke...
hmmmmhar lige opdaget at jeg heller ikke kan importere
scenes på maccen der har subdivisions, eller rettere , scenen loader bare uden det element
der har subdivisions.....
hmmmm.........lader til det er maya installeren der er rådden...???
yep
Avatar billede goya Novice
07. august 2003 - 20:45 #3
lige et spørgsmål,
har maya måske droppet subdivisions  i 5.0 ?
Avatar billede zerohero Nybegynder
07. august 2003 - 21:04 #4
Jeg tror bestemt ikke der nogen 3D Appliktioner der skipper SubDivision - Det er et MUST for mange... (og hvad skulle de erstatte det med?)
Avatar billede goya Novice
07. august 2003 - 23:08 #5
well...just a newbie....
rådden install,..i guess.
who knows måske, en ilegitim udgave, (ikke min maskine)!