Avatar billede Slettet bruger
04. august 2003 - 21:59 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvilken database til notetagning?

Hej

Jeg står og skal have lavet mig et ordentligt system til notetagning. Notetagning af daglige nyheder, for at være mere præcis. Databasen skal indeholde følgende:

Dato for nyhed.
Selve nyheden
Hovedemne (politik, miljø etc)
Keywords
Kilde

Keywords, skal være nogle ord jeg efter eget valg kan tilføje, som jeg synes relatere til nyheden.

Vigtigest af alt, jeg skal kunne søge efter alle ovenstående faktorer, vælge kun at se nyheder indefor politik, eller kun fra DR etc etc.

En sidste funktion jeg gerne vil lave er at jeg vil kunne tilføje flere nyheder under samme overskrift, hvis et emne debatteres over længere tid i flere medier, så det hele er samlet.

Det er måske lidt af et projekt, men jeg ved det kan lade sig gøre. Mit spørgsmål til jer er hvilket program, kan jeg som nybegynder benytte mig af? Det gør ikke noget at jeg skal sætte mig ind i programmet, så længe jeg har et sted der kan fortælle mig hvordan jeg gør.

mvh LecTer
Avatar billede arne_v Ekspert
04. august 2003 - 22:03 #1
Hvis programmet skal køre standalone på din PC: MS Access - du får både
database og applikation i et produkt.

Hvis programmet skal have et web-interface: MySQL som database og
applikation i PHP - nemt og gratis.
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2003 - 22:08 #2
det skal bare køre standalone på min pc, intet web. Men MS Acces siger du.. hvor kan jeg finde tutorials/hjælp til det ?
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2003 - 22:10 #3
et andet spørgsmål.. kan jeg med, acces alene, køre databasen med en GUI eller skal jeg have GUI'en fra et andet program?
Avatar billede arne_v Ekspert
04. august 2003 - 22:13 #4
Nej - det er netop pointen med Access - Access indeholde både databasen
(tabeller, queries) og applikation (forme, kode) så du kan lave bruger
interfacet i Access.
Avatar billede arne_v Ekspert
04. august 2003 - 22:14 #5
Du må kunne finde en million tutorial til Access.

Der er skrevet masser af bøger og hæfter om Access - invader
dit lokale bibliotek.

Den kommer med en fin online hjælp.
Avatar billede arne_v Ekspert
04. august 2003 - 22:15 #6
Google puttede den her øverst:
  http://www.fgcu.edu/support/office2000/access/
men der er masser !
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2003 - 22:17 #7
okay tak, vil kigge på det.. lader lige spørgsmålet stå åbent
Avatar billede arne_v Ekspert
18. august 2003 - 23:40 #8
Tid at lukke spørgsmålet ?