Avatar billede sojoha Nybegynder
04. august 2003 - 20:16 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Gendanne slettede billeder fra memorykortet

Jeg håber I kan hjælpe mig!! Jeg har for en måned siden købt mig et herligt Nikon Coolpix 5700. Et dejligt kamera, som jeg virkelig har benyttet til bristepunktet denne sommer. Desværre er jeg havnet i den uheldige situation at min harddisk, med 400 ufremkaldte billeder, er brændt sammen - kaput (har haft folk på sagen). Væk er billederne - ØV.. eller er de?

Jeg har hørt en fugl synge om at man kan gendanne slettede billedfiler fra sit memorykort. Er det noget I kender til eller kender I nogen der kan hjælpe mig...? Jeg håber det bedste..

Kortet er et Compact Flash Kort

Med venlig hilsen

Søren Johansen
Avatar billede bredker Nybegynder
04. august 2003 - 20:17 #1
Avatar billede bredker Nybegynder
04. august 2003 - 20:19 #2
tror ikke du kan rede fra kortet
men prøv denne på disken
Avatar billede sojoha Nybegynder
04. august 2003 - 20:28 #3
Disken er kaput - fysisk i stykker!! Bios'en vil ikke genkende drevet, og samtidig blokerer den for alle andre drev i den pc den bliver sat ind i. Tror du jeg skal forsøge at lave den foreslåede diskrecovery på kameraet som "flytbart drev"??
Avatar billede bredker Nybegynder
04. august 2003 - 20:38 #4
det ved jeg ikke om det kan lade sig gøre
Avatar billede kenp Novice
04. august 2003 - 20:40 #5
sojoha er det det kort som er itu!

hvis du forbinder kamaraet med USB til din computer, så burde du kunne teste om du kan få dem retur!

jeg ville sige det på en adnen måde, har du noget at miste ved at prøve!
Avatar billede halifax Nybegynder
04. august 2003 - 20:53 #6
FILERECOVERY® for Windows®
is a safe and affordable do-it-yourself data recovery solution that is designed to recover deleted files from all types of media such as Hard Drives, Floppy Drives, SmartMedia, CompactFlash, Memory Sticks, and other types of removable media
http://www.lc-tech.com/Filerecovery.htm

eller PHOTORECOVERY®
..is an easy to use application that was designed to recover images, movies, and sound files from all types of Digital Media.  PHOTORECOVERY® is compatible with Memory Sticks, SmartMedia, CompactFlash, Micro Drives, SD Cards, Multimedia Chips, Floppy Disks and most other forms of Digital Film. Simply insert your Digital Film into the reader, and run PHOTORECOVERY® on the media, and then save the pictures off to another location. There is no easier way to salvage those once in a lifetime moments you thought were lost forever!

Se samme link som ovenfor.  Ingen af programmerne er freeware, men demo versions kan downloades.