Avatar billede goeldbaek Nybegynder
04. august 2003 - 15:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Moviekvalitet på Quick time contra mediaplayer

Hej

Er der nogle som ved hvorfor der er forskel i kvaliteten på film, optaget med 2 forskellige digital kameraer. Det ene er et Olympus C5050-Zoom(ca. 7500,-), og det andet er et Canon powershot A70 (ca. 3000,-).  Selve opløsningen er den samme på begge to, (320x240, 15,fsec).
Men Olympus kvaliteten er væsentlig ringere. Det er meget pixelleret.
Avatar billede dxs Nybegynder
04. august 2003 - 15:22 #1
kommer jo an på megapixel, har de samme megapixel???
Avatar billede goeldbaek Nybegynder
04. august 2003 - 15:56 #2
Olympus er 5Mp, Canon er 3Mp.
Avatar billede dxs Nybegynder
04. august 2003 - 16:37 #3
så er det derfor
Avatar billede dxs Nybegynder
04. august 2003 - 17:06 #4
selv tak da
Avatar billede goeldbaek Nybegynder
05. august 2003 - 08:21 #5
Jeg fik vist afsluttet spørgsmålet for tidligt, "dxs" du skriver at, det er pga forskellig antal Megapixels. Passer det at det en den, med højest opløsning, som har den ringeste filmkvalitet ?
Avatar billede jensendk Nybegynder
05. august 2003 - 08:24 #6
Har du checket opsøtningen på olympus'en? Må indrømme, jeg har aldrig brugt mit 505 til film, men ved da at billedkvaliteten er meget afhængig f ens indstillinger på modellen.
Avatar billede goeldbaek Nybegynder
05. august 2003 - 08:56 #7
Jeg har prøvet med forskellige opsætninger (ISO 64 til 400), der er også forskel på det, men det kommer ikke på højde med min kamerats halv så dyre Canon.