Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
14. december 2000 - 01:41 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

database med EDB ord på eksperten.dk

Jeg har for 2 uger været inde og købe et hæfte med EDB ord, der er ca.4400 ord med dertil hørende forklaring men der mangler mange ord, og sådan en bog kan ikke bare opdateres. Det ville derfor være perfekt og have en database på eksperten, hvor brugerne selv kunne komme med forslag til ord der mangler, og brugerne selv kan komme med forslag til forklaring, for adm. vil det så \"bare\" være at \"klippe og klistre\" ord + forklaring over i databasen.....
Jeg ved godt der findes sådanne databaser men jeg har endnu ikke stødt på nogen danske der er en skid værd...
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
14. december 2000 - 04:02 #1
Ja så fik jeg en ide, men selvom ideen var taget så har du nok snart en løsning på dit \"problem\"

http://www.edbord.dk/
Avatar billede rune_mariboe Nybegynder
14. december 2000 - 04:25 #2
www.edbord.dk er indholdsrigt:

\"The web page you asked for is not yet ready.

If you think this is a problem, please contact: hostmaster@globe.dk and mention the domain you tried.\"
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
14. december 2000 - 04:31 #3
rune_mariboe :

Inden du begynder at spille alt for smart synes jeg at du skal prøve at læse hvad jeg skrev endnu engang. :o)
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
14. december 2000 - 08:05 #4
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. december 2000 - 08:31 #5
Faktisk synes jeg slet ikke idéen er så dårlig igen. www.eksperten.dk er et forum og du er på ingen måde garanteret at de svar du får også er 100% korrekte. Ikke fprstået på den måde at folk ikke gør deres bedste. En ordbog er forholdsvis simpel at lave, men en jævnligt opdateret ordbog vil imidlertid være et kæmpe arbejde. Med al respekt for Admin´s arbejde kan de ikke vide alt og er derfor heller ikke i stand til udelukkende selv at udvælge de korrekte informationer. Altså ligger der et stort arbejde i at administrere at et sådan Fakta-leksikon også indeholder rigtige oplyninger, når alle skal have mulighed for at poste i systemet. Det tror jeg er mere arbejde end Admin vil være med til.
Så er det nok nemmere at oprette et lynspørgsmål til 15 dask og få et hutigt svar...

/Nikolaj
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. december 2000 - 08:31 #6
bær´ lige over med stavefejlene.. Det er fandeme tidligt og jeg kom i seng kl. 05.
Avatar billede stigc Nybegynder
15. december 2000 - 00:28 #7
skide god ide!

man kunne måske få sit navn nævnt, hvis man har skrevet noget i et opslag!
Avatar billede powell Nybegynder
15. december 2000 - 08:01 #8
Avatar billede rune_mariboe Nybegynder
15. december 2000 - 17:50 #9
raz«Erm... Det gjorde jeg i går... Og nu igen... Sy\'s ik\' det klarlagde sagen..? *G* ... Well, i don\'t really care... troede bare, det var en nyligt opstået fejl fejl...
Hygge :)