Avatar billede skvat_man Nybegynder
04. august 2003 - 11:10 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

MSsql contra MySql

Hej db-freaks

jeg sidder i en situation hvor jeg skal vælge en DB. Er der nogle der kan opridse det væsentlige forskelle mellem en MSsql- og en Mysql database. Evt. fordele/ulemper.

På forhånd tak.
Avatar billede keysersoze Guru
04. august 2003 - 11:13 #1
den allervæsentligste er klart prisen - MySQL er gratis hvorimod MSSQL koster kassen.
Avatar billede skvat_man Nybegynder
04. august 2003 - 11:17 #2
Prisen er underordnet! Jeg er ude efter tekniske forskelle. f.eks: Antallet af samtidige brugere, kapacitet, hastighed, og begrænsninger i dataudtræk (ex: select i select, osv)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
04. august 2003 - 11:17 #3
MSSql kan nu også mere. Hvad har du brug for?
Avatar billede skvat_man Nybegynder
04. august 2003 - 11:21 #4
Det er svært at sige hvad jeg præcis har behov for(for mig!!!)... Det væsentligeste er hvorfor du ville vælge en mssql fremfor mysql, eller omvendt. De tekniske forskelle. Håber det kan bruges!
Avatar billede arne_v Ekspert
04. august 2003 - 11:23 #5
MS SQL har en betydeligt rigere SQL dialekt end MySQL.

MySQL er gratis. MS SQL er prismæssigt i mellem-klassen (klart
billigere end Oracle, men stadig dyr).

MySQL kan du få både til Windows og Linux. MS SQL er kun Windows. MS SQL
er så til gengæld bedre understøttet af diverse MS udviklings værktøjer.

MySQL performer forrygende godt på low end hardware. Men jeg er overbevist
om at MS SQL er hurtigst på dyrere hardware.

Generelt vil jeg sige at MySQL er et god valg til en low end database
løsning mens at MS SQL er en god løsning til en medium database løsning.

Forskellige markeder.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
04. august 2003 - 11:24 #6
Hvis prisen er underordnet, inklusive anskaffelse, oplæring, maskinel og drfit:
noget fra Oracle. Hvorfor? De laver løsninger, der kan skaleres.
Avatar billede arne_v Ekspert
04. august 2003 - 11:35 #7
Oracle er det jeg kalder en high end database løsning.

Men kan altså også være *meget* dyrt.