Avatar billede mivrex Nybegynder
01. august 2003 - 12:10 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

IT Fagforening

Hvad for en Fagforening er den bedste til en der har et job som IT supporter ? og hvad koster de forskellige ?

Skriv også lige telefon nummeret.

lige nu betaler jeg ca vær måned 850 kr fagforening + A kasse. Er det ik lidt for dyrt ? Min fagforening er SID som jeg er på vej ud af, men ved ik hvad for en jeg skal vælge. den må gerne være billig.
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2003 - 12:13 #1
850 for både fagforening  + A kasse er da ikke dyrt. Jeg gir' 1050 hos HK :o)
Avatar billede riversen Nybegynder
01. august 2003 - 12:14 #2
der er prosa og samdata fx

www.samdata.dk
www.prosa.dk
Avatar billede popsy Novice
01. august 2003 - 12:15 #3
http://www.bt.dk/Tema.pl?aid=146866&fid=100164828  <-- kan bare råde i retning af hvilken man nok ikke skal vælge :)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
01. august 2003 - 12:20 #4
Spørgsmålet er om du har BRUG for fagforeningen?

Som situationen er lige nu, kan de næsten med garanti intet gøre, hvis du en dag skulle stå uden job. Din egen jobsøgning vil være mere effektiv. Dvs. kun hvis du skulle få brug for direkte juridisk hjælp, er fagforeningen en god ide.

Personligt står jeg kun i a-kasse. Jeg har meget svært ved at forestille mig en situation hvor jeg skulle få brug for en fagforening.
Avatar billede popsy Novice
01. august 2003 - 12:29 #5
Må (desværre) holde lidt med Nanoq der, det eneste tilfælde en fagforening kan være dig til effektiv hjælp, er hvis de har en overenskomst med din arbejdsplads; Og det er faktisk ikke noget man overhovedet ser indenfor it-sektoren.

Jeg vil også sige at du skulle overveje at nøjes med a-kassen.
Avatar billede robotten Praktikant
01. august 2003 - 12:42 #6
Prosa tager pt. 710 om måneden for A-kasse og fagforening. Om hvorvidt man skal stå en sådan eller ej, vil jeg lade folk personligt bestemme.
Avatar billede kenp Novice
01. august 2003 - 15:50 #7
phatlasse -> så har du da også efterløn med hos HK!
Avatar billede robotten Praktikant
06. august 2003 - 10:53 #8
- Gør venligst noget ved dine åbne spm.
Avatar billede mivrex Nybegynder
21. august 2003 - 11:21 #9
Tak for svarede
Avatar billede robotten Praktikant
21. august 2003 - 11:23 #10
Tak fordi, at du lukkede pænt igen ;)