Avatar billede geneva Nybegynder
31. juli 2003 - 20:43 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

usb device not recognized??

Hej,

jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig. Jeg er for nylig gået fra win 98 til win xp. Mit problem er, at når jeg forbinder mit Olympus c-1 digital kamera (som virkede upåklageligt da jeg havde win 98)med computeren, så får jeg denne besked: usb device not recognized. Jeg har prøvet alt muligt, det vil sige; tjekket olympus' hjemmeside, skrevet til Olympus, ringet til deres hotline og installeret service pack 1 til xp - intet har hjulpet! Usb-portene virker fint til andet brug og der er heller ikke noget galt med hverken kamera eller den ledning der forbinder dem. Ifølge brugsvejledningen til mit kamera understøtter xp mit kamera og i princippet skulle der altså ikke være nogle problemer.

Jeg håber meget, at der er nogle af jer computerhajer der kan hjælpe mig, for der er ikke megen sjov ved at have et digital kamera som man ikke kan bruge :(

På forhånd tak!

Venligst Helle
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. juli 2003 - 20:52 #1
Har du opgraderet fra 98 til xp eller er xp installeret på en tom harddisk?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
31. juli 2003 - 21:02 #2
Kameraet burde også bare virke i følge linket: http://www.olympus.co.jp/CS/digital/di/row/faq/tech/WinXP.html

Hvilket bundkort anvender du?
Hvilket USB kort anvender du?

/per
Avatar billede haverslev Novice
01. august 2003 - 08:05 #3
Har haft samme prob. med Olympus camera.
Prøv dette: sæt camera usb kabel i pc, tænd camera og derefter starter du pc, den skulle nu finde en ny usb device og derefter virke.
Min pc ville ikke acceptere at kabel og camera blev mont. med tændt pc.
Avatar billede geneva Nybegynder
02. august 2003 - 21:39 #4
John Stigers: Min computer gik i sort og mange ting gik tabt. Jeg nåede dog at redde nogle ting, såsom billeder, dokumenter og lignende. Så jeg mener ikke, at xp blev installeret på en tom harddisk.

Per: Uha den var værre - hvor kan man se sådan noget henne? Jeg har en Compaq?

Haverslev: Jeg prøvede, men det virkede desværre ikke :(

Jeg forstår ikke, hvorfor computeren ikke skriver, at den har fundet nyt hardware eller lign. Det burde den da?

Håber I vil blive ved med at prøve at hjælpe mig.
Venligst Helle

Ps. Hvordan fungerer pointsystemet egentligt? Er det nogle jeg skal give jer hvordan?
Avatar billede geneva Nybegynder
02. august 2003 - 21:43 #5
Jeg deler med glæde ud af alle de points jeg har ;)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
02. august 2003 - 23:00 #6
Hvilken Compaq model har du købt?

Du kan kun give point, hvis vi laver et svar.
Men du har jo ikke fået løst dit problem.

/per
Avatar billede geneva Nybegynder
03. august 2003 - 10:28 #7
Jeg købte min computer for lidt over tre år siden. Det er en compaq Presario 5154.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
03. august 2003 - 12:41 #8
Avatar billede hoejrup Nybegynder
03. august 2003 - 12:45 #9
Prøv at købe i en kortlæser til din Compaq.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
03. august 2003 - 12:46 #10
Prøv at købe en kortlæser til din Compaq.
/per
Avatar billede geneva Nybegynder
03. august 2003 - 18:21 #11
Hvad er en kortlæser og hvad koster den?
Kan det virkelig passe at der ikke er andre der har samme problem som mig?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
03. august 2003 - 19:47 #12
Avatar billede geneva Nybegynder
03. august 2003 - 21:39 #13
Jeg har ikke opdateret til service pack 1a, men det må jeg da hellere prøve. men jeg kan ikke lige finde selv siden hvor man downloader - jeg følger ovenstående link og kommer ind på windows update, men jeg kan ikke finde service pack 1a???

Ja, der er smart media kort i mit kamera.

tak fordi du er så hjælpsom :)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
03. august 2003 - 21:54 #14
Velbekomme! :-)

Service pack 1a er kun for Windows XP professional, så det har du ikke brug for til din computer.

Det er ikke relevant for spørgsmålet, men har du hentet denne her: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=2354406c-c5b6-44ac-9532-3de40f69c074&displaylang=en

Jeg har desværre ikke fundet nogen oplysninger om dit problem på internettet.

Har du prøvet at anvende "Restore System" via din Win XP cd?

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
03. august 2003 - 21:58 #15
Avatar billede tomdane Nybegynder
04. august 2003 - 15:52 #16
Har du flere USB-enheder tilknyttet? Og kører kameraet fra batterier eller fra strømforsyning når du tilslutter? Jeg ved nemlig at der kan være problemer hvis der er for stort strømforbrug (mange USB-enheder får deres strøm via USB-kablet, hvilket kan give problemer i praksis).
Avatar billede hoejrup Nybegynder
05. august 2003 - 13:11 #17
Har du fået løst dit problem?

/per
Avatar billede geneva Nybegynder
05. august 2003 - 17:32 #18
Jeg er netop kommet hjem efter et besøg hos en bekendt som er computerekspert. Vi prøvede alt muligt, og hans konklusion er, at det er kombinationen af compaqs special-designede bund-og usbkort og installationen af Xp der er gået galt. Løsningen vil være at skifte til et andet operativsystem.
Det er noget møg.
Men tak for hjælpen alligevel :)
Skal du så slet ikke have points?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
05. august 2003 - 20:08 #19
Velbekomme! :-)

Du behøver ikke skifte til et andet operativsystem, hvis du køber en kortlæser.
Jeg har det samme problem med mit gamle digitale kamera, der er udstyret med
en parallelport. Men min USB kortlæser kan sagtens overfører billederne til computeren.

Du afgør selv om du vil give mig point, for jeg har lavet et svar. :-)

Så din løsning på problemet er helt klart, at du køber en USB kortlæser.

/per
Avatar billede geneva Nybegynder
05. august 2003 - 22:59 #20
Hej Per m.fl,

jeg gav dig de 60 points - tak for hjælpen (også til jer andre). Håber jeg kan regne med dig/jer en anden gang, hvis det skulle blive nødvendigt.

§:o)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
06. august 2003 - 00:04 #21
Velbekomme! selvfølgelig kan du det. :-)

/per
Avatar billede tomdane Nybegynder
07. august 2003 - 22:46 #22
Jeg er altså sluppet for alle problemer efter jeg købte en USB-portreplikator med separat strømforsyning...