Avatar billede crazy_legs Nybegynder
31. juli 2003 - 20:09 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvor er det gamle spil, "Finans"?

Vil I hjælpe mig med at finde det gamle danske, matador lignende spil "Finans", hvor man også kan købe aktier, obligationer og lign. ...?

Hvis I selv ligger inde med det, så send det til mig via mail, så kan jeg ligge det ud op min server til andre folk som kunne finde det sjovt.
Avatar billede pfp Nybegynder
31. juli 2003 - 20:25 #1
Tænker du ikke på Matanans?
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
31. juli 2003 - 20:42 #2
Nej det tror jeg ikke, spillet hedder "Finans", men har du et link til det spil, så kan jeg da lige se om vi snakker om det samme.
Avatar billede jollybolly Nybegynder
31. juli 2003 - 21:05 #3
Jeg kender spillet Finans, har haft det som "dreng" vel ca. 12-15 år siden. Det kom samtidig med spillet Landmandsspillet. Vil gerne prøve at lave lidt research på det... :-)
Avatar billede jollybolly Nybegynder
31. juli 2003 - 21:07 #4
http://www.gamesweb.dk/startside.asp?ID=86 læg lige svar om det er det :-)
Avatar billede Swift Praktikant
31. juli 2003 - 21:17 #5
Jeg HAR Finans spillet!!
Det er udgivet fra "Alga", ca. samme tid som "Landmandsspillet" som jeg også HAR. (som jollyboy også bemærkede)

Begge spil er BRÆDT-spil så de er nok svære at sende pr. mail...
(De ligner ikke de kasser som linket fra jollyboy sendte)
På mit Finans sidder der en MEGA rødåret og fregnet dreng med en flok sedler.

Ang. Matanans - så har jeg også det....(et sted i gemmerne)
Avatar billede jollybolly Nybegynder
31. juli 2003 - 21:20 #6
hey swift jeg kender oxo finans spilllet med ham den rødhårede dreng, som oxo var med i der der....øøh... MAD blade..hvis i kan huske MAD..? og ja det er et brædtspil
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
31. juli 2003 - 22:02 #7
Beklager, det er ikke den Finans jeg tænker på. Fandt den selv...!

Jeg har lagt den ud på min side : www.mobilixnet.dk/~mob84814/exp/FINANS.EXE

Jeg kan på det krafigste opfordre jer til at prøve det... :o)
Avatar billede Swift Praktikant
01. august 2003 - 00:23 #8
Jeg kan så oplyse dig om at dit spil ligner Finans spillepladen rimelig godt....så mon ikke der er en sammenhæng...

PS: Jeg kan ikke bruge piletasterne til navigering i spillet...
Avatar billede krydset Nybegynder
26. december 2005 - 21:12 #9
Har du det stadig ???
Avatar billede Vibeke32 Nybegynder
24. juli 2011 - 13:36 #10
jeg har spillet finans og leder efter landmandsspillet, så hvis der er nogen der vil bytte vil jeg gerne det...