Avatar billede macane Nybegynder
31. juli 2003 - 12:58 Der er 5 kommentarer

Programmering af plugins til explorer

Jeg er ved at undersøge mulighederne for at programmere en plugin der kan gøre følgende.
Denne plugin skal blandt andet kunne håndtere udskrifts styring ting som papir orientering, skal kunne slå udskriv baggrunds farver til og fra og dette skal kunne styres via et htm <scrit> tag således det kan bruges dynamisk via noget php osv.
jeg ved det kan lade sig gøre da en plugin eksitere til formålet, men den koster 350$ om året at bruge, men hvor skal jeg starte.

Jeg er ikke den store kode haj så skal bruge nogle ret håndgribelige forslag, for at det kan synke ind i mit hovede :)

PS: Hvis der er nogen der har kendskab til en plugin der kan disse ting og ikke koster noget vil jeg være meget taknemmelig.

Med Venlig Hilsen
Christian
Avatar billede arne_v Ekspert
31. juli 2003 - 17:06 #1
Jeg mener at der er noget IE i MS Platform SDK.

Jeg tror også at det er en for voldsom opgave, hvis ikke du har erfaring
med C/C++ og Win32/MFC.
Avatar billede dilleberg Nybegynder
01. august 2003 - 14:27 #2
Her findes en glimrende indføring i emnet:
http://www.codeproject.com/shell/

The Complete Idiot's Guide to Writing Shell Extensions ;-)
A step-by-step tutorial on writing shell extensions

db
Avatar billede arne_v Ekspert
01. august 2003 - 14:32 #3
Jeg tror at vi skal starte med at blive enige om hvorvidt det
er Windows Explorer eller Internet Explorer vi snakker om.

Mig og Dilleberg har ihvertfald forolket det forskelligt.
Avatar billede macane Nybegynder
01. august 2003 - 15:08 #4
Det er internet explorer vi snakker om.
Avatar billede dilleberg Nybegynder
01. august 2003 - 17:32 #5
Hmmm, jeg skulle vist ha' læst spørgsmålet lidt bedre :-)

db