Avatar billede jamsekoger Nybegynder
30. juli 2003 - 17:29 Der er 10 kommentarer

Et spørgsmål ang. MHZ

Måske et dumt spørgsmål. men jeg undrer mig over hvordan man kan se hvormange hertz ens comp. kører med, jeg læser tit om folk der har clocket deres pc til 2.8 Gigahertz men hvordan ved de det kan man se det et eller andet sted, eller er der et program så man kan se det?
Avatar billede riversen Nybegynder
30. juli 2003 - 17:31 #1
højreklik på denne computer --> egenskaber

der findes også mange programmer der kan vise det
Avatar billede jamsekoger Nybegynder
30. juli 2003 - 17:33 #2
jaja det ved jeg, men hvis du har overclocket din pc vil det så ændre sig der? Viser det ikke kun standarden?
Avatar billede riversen Nybegynder
30. juli 2003 - 17:34 #3
det ændrede sig i mit tilfælde...mhz er jo mhz om det er clocket eller ej
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2003 - 17:39 #4
Det står også lige når du booter under POST
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. juli 2003 - 17:57 #5
Klik start | kør, skriv dxdiag og tryk enter. Det står på den første side. Hvis du har overclocket vil den vise den nuværende hastighed. Ikke den som processoren er født til at køre.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. juli 2003 - 18:00 #6
Ellers åbn regedit, naviger til:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\HARDWARE\DESCRIPTION\System\CentralProcessor\0]
og se hvad der står under mhz.
Avatar billede phpwiz Nybegynder
30. juli 2003 - 18:32 #7
Avatar billede kohaar Nybegynder
31. juli 2003 - 00:15 #8
Argh.. Min 550MHz kører kun 540MHz - må jeg lige brokke mig over :-)
Avatar billede squashguy Nybegynder
31. juli 2003 - 00:19 #9
du har underclocket den...
Avatar billede kohaar Nybegynder
31. juli 2003 - 01:40 #10
Sikkert... Har overhovedet ikke rørt ved den. - Betyder heller ikke det helt store. 10MHz vil alligevel ikke gøre meget. ;-)