Avatar billede caviar Nybegynder
30. juli 2003 - 13:52 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Forskel for XP ved modemopkald og adsl?

Jeg har en ny pc, med winXP, officepakken, antivirus software og noget til digital kamera.
I Bios var intern modem slået og jeg har eksternt modem - så det har jeg slået fra.
Grunden til jeg leder efter svar herinde, er at pc'en fryser i tide og utide.

Jeg har opdateret, downloaded nyeste drivere, WHQL signerede og nu er jeg løbet tør.

For derhjemme, med modemopkald fryser den fast og her på arbejde via LAN forbindelse er der ingenting.

Hvad sker der??
Avatar billede peet-49 Novice
30. juli 2003 - 13:56 #1
Afinstaller modem, og indstaller igen, der kan være sket noget med driver, f.eks. andet sprog.
Avatar billede overchord Nybegynder
30. juli 2003 - 13:56 #2
En af mine venner har haft samme problem, men det viste sig at vaere komplet urelateret til modemet. Hvilken processor har du? Og har denne processor hyperthreading? Hvis du gaar ind i task manager faar du en eller to vinduer for processoren under "performance"?
Avatar billede caviar Nybegynder
30. juli 2003 - 14:03 #3
peet49> det har jeg prøvet - det har tilsyneladende ikke hjulpet

overchord> det er intel celeron 2,4 Ghz. Jeg kan ikke finde "performance".. Jeg får flg. faneblade frem Processer, Programer, Ydeevne, Netværk og Bruger
Avatar billede overchord Nybegynder
30. juli 2003 - 14:11 #4
ok check under ydeevne- det er bare fordi jeg har engelsk version
Avatar billede caviar Nybegynder
30. juli 2003 - 14:12 #5
Hovsa - silly me. Performance = Ydeevne... men jeg ved ikke hvad hypertreading hedder på dansk..
Avatar billede caviar Nybegynder
30. juli 2003 - 14:12 #6
LOL =)
Avatar billede overchord Nybegynder
30. juli 2003 - 14:16 #7
Det eneste du skal chekke derinde er om der er et eller to vinduer for processoren. Normalt for processorer uden HT vil der vaere et vindue for processoren og et for hukkommelse. For processor med HT vil der vaere to vinduer for processor.

Har chekket intels side i mellemtiden, og de har prduceret Celeron s.4 ghz med HT, saa det er en mulighed.
Avatar billede caviar Nybegynder
30. juli 2003 - 14:18 #8
Der er 2 vinduer.. et for CPU brug og et for Sidefilforbrug...

Er der noget jeg skal gøre nu?
Avatar billede overchord Nybegynder
30. juli 2003 - 14:21 #9
jeps, ind til dit kontrolpanel og find din device manager (oversigt over al hardware mm) og check antallet af logiske processorer derinde :-)
Avatar billede caviar Nybegynder
30. juli 2003 - 14:23 #10
Under enhedshåndteringen er der kun listet 1 processor
Avatar billede overchord Nybegynder
30. juli 2003 - 14:27 #11
ok, saa er det IKKE et hyperthreading problem. Saa naeste trin er at foelge peet49's foerste foreslag og afinstallere modemet, og geninstallere det :-)
Avatar billede caviar Nybegynder
30. juli 2003 - 14:29 #12
Ok, du hører fra mig..
Avatar billede caviar Nybegynder
30. juli 2003 - 14:35 #13
Kan ske, det først sker i morgen...
Avatar billede overchord Nybegynder
30. juli 2003 - 14:37 #14
ok held og lykke med det indtil da :-)
Avatar billede caviar Nybegynder
30. juli 2003 - 14:57 #15
Jo tak... =)
Avatar billede caviar Nybegynder
31. juli 2003 - 09:32 #16
Go formiddag, desværre har det ikke hjulpet at af-og geninstallere modemet.
Er der andre forslag?
Avatar billede overchord Nybegynder
31. juli 2003 - 10:12 #17
Har du proevet at bruge det indeterne modem? Bare for at se om det virker fejlfrit, eller om det er noget generelt ved frobindelse via modemmet der faar pc'en til at fryse.
Avatar billede tomdane Nybegynder
04. august 2003 - 15:57 #18
Har du checket om andre enheder bruger de porte og interrupt-enheder som det eksterne modem bruger? Det burde ikke være tilfældet meeeen.....
Avatar billede caviar Nybegynder
19. august 2003 - 07:50 #19
Jeg lukker spørgsmålet - jeg sender PC'en til rep. nu - det kan ikke passe =)
Tak for hjælpen.