Avatar billede marx Nybegynder
30. juli 2003 - 03:50 Der er 3 kommentarer og
4 løsninger

vurdering af sperling.dk

Hej,

Ville blive glad, hvis folk vil komme med nogle korte bemærkninger omkring www.sperling.dk som jeg har lavet til F. Sperling ApS.
Avatar billede jakobsynder Nybegynder
30. juli 2003 - 05:19 #1
Impulsive bemærkninger:

Jeg synes man får et lidt kedeligt førstehåndsindtryk.
Forside, profil og kontakt har samme billede.
Billederne under "produkter" har ikke samme ramme, som ovennævnte billede.
Logo/overskrift ser ret trist ud. Lidt *for* simpel.
Menuen virker hurtigt lavet, virker lidt malplaceret. Flyt måske punkterne en anelse ind.
Nyheder/info boksen vejer meget tungt. Burde være et andet sted.
Generelt er overall balancen ok, men de specifikke elementer virker ude af trit med hinanden. Lidt for rodet.
Hvad skal du i øvrigt bruge kontakt til, når du har info.
Jeg kan godt lide din hjørnegrafik, cirklerne der.
Hvad med meta'er til søgemaskiner og måske en doctype?
Jeg er desværre for træt til yderligere at komme ind på tekniske detaljer :/
Godt jeg snart har fri :P

Konklusion:

Der er for lidt styr på afstande, størrelsesforhold og layout til at man får et troværdigt og professionelt indtryk af firmaet/produktet.
Du har valgt et godt udgangspunkt for dit design tema, men bør finpudse det en del.

Held og lykke.

Mvh. Jakob
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
30. juli 2003 - 09:07 #2
(1) Et utrolig enkel og stilrent design

(2) Din forside er enkel og informativ, og den giver et rigtig godt indblik af siden og firmaet.

(3) Det er nogle dejlig venlige farver du har brugt, som passer godt til hinanden.

(4) Synes det er en lille smart detalje du har lavet med de tre streger i højre hjørne, de er med til at skabe lidt liv på siden, også fordi de  brydes af menuen.

(5) Så vidt jeg kan se loades der hver gang man klikker på menuen en helt ny side, men det er jo egentlig kun indholdsfeltet til højre der skiftes. Kunne du ikke lave så det bare var det der skiftede?
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
30. juli 2003 - 09:11 #3
Synes du skal rykke menu punkterne ind til stregen i venstre side og rykke dem lidt fra hinanden det står alt for gnidret

Og som også de andre siger er det meget enkelt og man får et dårligt førstehåndsindtryk - og det er hele ideen med hjemmeside - brugerne skal have lyst til at læse hvad der står, det har man bare ikke på sperling.dk
Avatar billede findovia Nybegynder
30. juli 2003 - 09:16 #4
Skriftstørrelsen er alt for lille og menuen burde ligge i sin egen frame til venstre, så man ikke skal scrolle op på siden for at bruge den. Ellers er stilen fin og enkel.
Avatar billede marx Nybegynder
30. juli 2003 - 14:42 #5
ARGH! Havde skrevet en lang smøre, men ville give avanceret points, og så tog den ikke teksten med!!
Avatar billede marx Nybegynder
30. juli 2003 - 14:45 #6
Men store træk kan jeg sige, at siden ikke er 100% færdig, og at det var helt fint med dem, da de bare skulle have den i luften. Sådan noget som flere forskellige billeder i højre side, ska nok komme.

META-tags kommer, men ved ik helt med Doc-type.

"kontakt" ska muligvis bruges til noget formular halløj senere.

Tak for feedback ellers!
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
30. juli 2003 - 15:18 #7
takker for point