Avatar billede finnwikke Nybegynder
29. juli 2003 - 15:09 Der er 2 kommentarer

Selektiv Login

Jeg har installeret Dixit CMS som genererer
sider som index.php?id=1, index.php?id=2 osv
Hver side skal passwordbeskyttes, så kun en enkelt bruger kan redigere siden.
Som det er nu skal derkun skrives et brugerid og et password for at redigere alle siderne.
Hvordan tackler jeg dette
Mange hilsner
Finn
Avatar billede rzj Nybegynder
29. juli 2003 - 15:30 #1
ja, du må vel lave/hente et login script, der sætter rettigheder for hver enkelt bruger. Dvs. at disse oplysninger ligger i en fil eller db. En post kunne se sådan ud:
User: kermit, Passwd: piggy, Rights: -2-3-5-

Når du finder brugeren har du information om at denne kun må redigere på siderne med id 2, 3 og 5.

Ligger webhotel på en Apache/FreeBSD server kan du også anvende htaccess, som er noget sikre da informationer fra formular til server krypteres.

Jeg kan ikke give dig reel kode, da denne jo nok skal integreres med CMS'et. Men login scripts kan du få i massevis på http://www.hotscripts.com el.lign.

/raz
Avatar billede ultragames Nybegynder
29. juli 2003 - 17:47 #2
er det ikke bare en if function?