Avatar billede dullerdk Nybegynder
28. juli 2003 - 22:30 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

program til foto.

Jeg har en masse billeder som jeg gerne vil have printet ud, men de er i en meget høj opløsning og kan ik være på et A4 papir, hvilke programmer kan man bruge til dette?
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
28. juli 2003 - 22:32 #1
hvilket format ligger de i???
Avatar billede pfp Nybegynder
28. juli 2003 - 22:33 #2
Adobe Photoshop klarer mange formater...ellers specificer..
Avatar billede michael-k Nybegynder
28. juli 2003 - 22:33 #3
paint dog ikke den mest optimale løsning hvis det er mange billeder ;)

Ellers photoshop du kan downloade en trial på www.adobe.com  Så kan du prøve at søge på batch i photoshop kategorien så skulle den være hjemme.
Avatar billede g91 Juniormester
28. juli 2003 - 22:35 #4
Der findes jo et hav af "Billedprogrammer" som nok alle kan scalere eller tilpasse så dine print kan være på A4 og mindre.
Jeg bruger PaintShop Pro som er et fortrinligt billedbehandlingsprogram.
Det kan jeg varmt anbefale.
Imidlertid er der også en masse Freeware som kan bruges til print af foto.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. juli 2003 - 22:35 #5
Eller Word - hvis du har lyst en at tage dem enkeltvis
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
28. juli 2003 - 22:36 #6
ulead photo explorer:

http://download.com.com/3000-2204-3425026.html?tag=lst-0-14

(freeware version) 6,2 MB
Avatar billede popsy Novice
28. juli 2003 - 22:40 #7
http://irfanview.com/
Godt og gratis
Avatar billede michael-k Nybegynder
28. juli 2003 - 22:42 #8
Ellers plejer der at følge programmer med til digikameraet, hvis altså det er sådan et du har billederne fra. Til mit fulgte der CamMedia Master med, et okay program, ved ikke om det findes i gratis version på nettet nogle steder.
Avatar billede dullerdk Nybegynder
29. juli 2003 - 22:22 #9
mange takker det var lige det jeg skulle bruge..
Avatar billede michael-k Nybegynder
29. juli 2003 - 22:32 #10
var så lidt