Avatar billede friiseksperten Nybegynder
28. juli 2003 - 21:27 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

TDC Bredbånd: Fjernskrivebord, Messenger filoverførsel og FTP

Jeg har problemer med mit TDC Bredbånd, idet jeg ikke kan få hul igennem så bla. følgende funktioner kan anvendes:
· XP Fjernskrivebord
· Filoverførsel med MS Messenger
· FTP server
Problemet ER hos mig, for den primære modtager kan godt udveksle med andre.
Jeg HAR forsøgt med antivirus slået fra.

Har Ericsson-modem'et lukkede porte eller er der andet galt? Kan det fixes? Hvem kan hjælpe?
Avatar billede kenp Novice
28. juli 2003 - 21:30 #1
Det er nok nærmere din firewall som blokere, for hvis du ikke har nogen router så er det ihvertfald ikke dit modem som begrænser dig
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2003 - 21:30 #2
Der er ikke porte i et modem.

Hvis du har WinXP, så slå den indbyggede firewall fra.
Avatar billede friiseksperten Nybegynder
28. juli 2003 - 21:41 #3
Firewall er slået fra - både Norton og XP's egen...
Avatar billede friiseksperten Nybegynder
28. juli 2003 - 21:41 #4
Nå, det med portene var vist lidt pinligt... Men jeg har stadig et problem :-(
Avatar billede kenp Novice
28. juli 2003 - 21:42 #5
så er det et opsætning i din messenger m.m.

kommer den med nogle fejlmeddelser!
Avatar billede friiseksperten Nybegynder
28. juli 2003 - 21:44 #6
Nej, ingen fejlmeddelelser - det ser meget godt ud i starten, og på modtagercomputeren oprettes også den mappe, som Messenger opretter til modtagne filer, men filen når bare aldrig frem.
Og problemet er der jo i øvrigt også mht. FTP og Fjernskrivebord.
Noget MÅ være galt...
Avatar billede kenp Novice
28. juli 2003 - 21:47 #7
ja det er der det er bare hvad ;(

er det kun med en bestem computer du har problemer med!

du får ikke nogle fejlmeddelser på FTP og fjernskrivebord!

fejlen kan jo være i den anden ende!
Avatar billede friiseksperten Nybegynder
28. juli 2003 - 22:06 #8
Øhh - nu virker det vist...
Undskyld ulejligheden!
Avatar billede friiseksperten Nybegynder
28. juli 2003 - 22:11 #9
- men det virker kun den ene vej...:
I Fjernsupport kan min kammerat se min skærm, men jeg kan ikke se hans:
"Fjernsupportforbindelsen kunne ikke oprettes, da navnet på fjernværten ikke blev fundet. Prøv igen."
Altså: Når jeg beder om Fjernsupport fungerer det, men når han gør fungerer det ikke.
Mærkeligt...
Avatar billede kenp Novice
28. juli 2003 - 22:14 #10
hvis han sidder bag en router så er det derfor at du ikke kan fjernstyre hans comp.! (eller hans firewall stopper det)