Avatar billede caviar Nybegynder
28. juli 2003 - 09:58 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

XP fryser fast

Hejsa, jeg har fået en helt ny PC og installeret XP. Men til tider fryser den fuldstændig fast - nogen gange under opstart og andre gange ved opstart af programmerne.

Jeg har tjekket for ram fejl, og tjekket at alt ser rigtigt ud i enhedshåndteringen.

Hvad kan det ellers skyldes?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
28. juli 2003 - 09:59 #1
har du opdateret windows?
det kan skyldes en mio ting, så skriv en masse om dit hardware, og temperatur på cpu etc
Avatar billede resten Nybegynder
28. juli 2003 - 10:01 #2
Hvilke driver og programmer har du lagt ind ?
Avatar billede caviar Nybegynder
28. juli 2003 - 10:06 #3
Jeg har installeret WinXP, office XP, panda antivirus..
nvidia geforce4 skærmkort, CPU 40 grader, alle drivere er fra producent CD'en.
Jeg har ikke opdateret endnu.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
28. juli 2003 - 10:10 #4
så start med at opdatere.
Avatar billede caviar Nybegynder
28. juli 2003 - 10:17 #5
Jeg er igang - vender lige tilbage
Avatar billede resten Nybegynder
28. juli 2003 - 10:22 #6
Selvom alle dine driver er fra producent cden er det ikke sikkert de er win xp komplitable.
Avatar billede caviar Nybegynder
28. juli 2003 - 10:30 #7
Ok, ja nu er opdateringen færdig - så tjekker jeg lige om den laver numre endnu..
Avatar billede caviar Nybegynder
28. juli 2003 - 11:05 #8
Den eneste opdatering der fejlede var en nvidia opdatering - den henter jeg nu. Men den fryser stadig. Ved ikke driverupdate hjælper..
Avatar billede caviar Nybegynder
28. juli 2003 - 11:17 #9
Altså indtil videre er den ikke "frosset" - jeg prøver alle mulige ting, genstart o.s.v. Om et par timer hører I fra mig..
Avatar billede caviar Nybegynder
28. juli 2003 - 12:36 #10
Nu er den gal igen.. Har I andre ideer?
Avatar billede resten Nybegynder
28. juli 2003 - 12:54 #11
Har du noget hardvare af mærket Logitech ?
Avatar billede caviar Nybegynder
28. juli 2003 - 12:58 #12
Hi hi - ja det har jeg vist lidt om..  men desværre. Det er en gammel microsoft mus og fujitsu keyboard..
Avatar billede resten Nybegynder
28. juli 2003 - 13:03 #13
Når den fryser bliver du så nød til at genstarte maksinen ?

Men ellers prøv lige at tjekke din logbog som ligger under administration i kontrolpanelet og se hvad den skriver på det tidspunkt den fryser.
Avatar billede caviar Nybegynder
28. juli 2003 - 13:11 #14
Ja, jeg kan ikke engang få Task manager frem.
Tjekker lige logfil..
Avatar billede caviar Nybegynder
28. juli 2003 - 13:18 #15
I loggen er der noget der hedder Userenv som kilde, hændelse 1517 og brugeren er System. Måske det er det?!? Jeg ved det ikke, kender ikke loggen så godt.
Avatar billede resten Nybegynder
28. juli 2003 - 13:28 #16
Prøv at hente de driver der er WHQL signeret til dit grafik kort.
Avatar billede caviar Nybegynder
28. juli 2003 - 13:29 #17
Er det bare på Nvidia's hjemmeside??
Avatar billede caviar Nybegynder
28. juli 2003 - 13:34 #18
Hmm, jeg forstår det ikke helt =) - Jeg søgte efter graphics driver til geforce og XP, så kommer jeg frem til en downloadside - men der kan jeg ikke se om de er WHQL signeret. Kan du hjælpe med et link?
Avatar billede resten Nybegynder
28. juli 2003 - 13:36 #19
Prøv at snuppe 40-72

http://www.tweak.dk/nvidia.php
Avatar billede caviar Nybegynder
28. juli 2003 - 13:37 #20
Den der hedder >Detonator 40.72 Windows XP WHQL (officiel Nvidia)?
Hvad er det egentligt?
Avatar billede resten Nybegynder
28. juli 2003 - 14:56 #21
Det er driverne til dit grafikkort som er signeret af Mircrosoft.
Avatar billede caviar Nybegynder
28. juli 2003 - 15:14 #22
Ok - jeg har installeret det. Indtil videre er den ikke frosset. vender tilbage.
Avatar billede resten Nybegynder
28. juli 2003 - 15:25 #23
Oki men bare du husked at slette de gamle driver først :)
Avatar billede caviar Nybegynder
29. juli 2003 - 07:43 #24
Det har jeg husket=) men desværre fryser den stadig fast...
Avatar billede caviar Nybegynder
30. juli 2003 - 13:42 #25
Nå, ikke flere ideer?!?
Avatar billede caviar Nybegynder
30. juli 2003 - 13:43 #26
Resten> du får point - for du har jo hjulpet en del.. =)