Avatar billede sofajorn Nybegynder
27. juli 2003 - 22:36 Der er 12 kommentarer

Formater compaq

Jeg kan ikke starte en compaq pc op... Der har været NT installeret på maskinen og nu skal jeg ha win98 2 instaleret.
Men den tager ikke imod en skid ...
Avatar billede fromsej Praktikant
27. juli 2003 - 22:49 #1
Har du en win98 startdiskette, så skal du bruge Fdisk først og slette alle partitioner også ikke-dos.
Derefter opretter du nye partitioner eller bare en ny, husk at gøre den aktiv.
Genstart formater drevet eller drevene og installer Win98.
Avatar billede halifax Nybegynder
27. juli 2003 - 22:53 #2
Du kan fjerne alt fra din harddisk, også NTFS partitioner, med Killdisk
www.killdisk.com

Herefter skulle du kunne oprette ny med fdisk og formatere til FAT32.
Avatar billede fromsej Praktikant
27. juli 2003 - 22:58 #3
Halifax>>Kunne det program hjælpe her?
http://exp.dk/spm/380482
Undskyld for spam.
Avatar billede halifax Nybegynder
27. juli 2003 - 23:38 #4
fromsej - Det var dog en led tråd (roblem) du henviser til! Lad os se til i morgen. Bruges Killdisk mistes alt på hans disk(e), men tør ikke sige om det løser hans prob.
sofajorn - Undskyld for uvedkommende indlæg.
Avatar billede arne_v Ekspert
28. juli 2003 - 14:37 #5
Hvis det er en af de afskyelige Compaq Presario 5xxx hjemme-PC'ere, så
burde du bare kunne sætte recovery CD'en i og bruge den til at smide
Win98 2ed på med.
Avatar billede robotten Praktikant
30. juli 2003 - 12:30 #6
Ikke nemt med en Compag. Muligves er det en af de bæster, der skal have lavet et specielt bootspor på harddisken. Dvs. du skal ind via Compaq og hente en speciel startdisk, der gør det muligt at oprette dette spor. En alm. fdisk vi bare slette dette spor, og du kan begynde forfra.
Sådan er det med en Presario, ved ikke om det er en sådan du har dig.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juli 2003 - 12:36 #7
Øh.

De Presarioer jeg har set har altså være helt normale på de område.

Nogle ældre Compaq maskiner har haft en lille ekstra partition for
BIOS kofiguration.
Avatar billede robotten Praktikant
30. juli 2003 - 12:51 #8
netop, en bios konfiguration - der var den. Absolut for ringe, at have sådan noget skrammel.
Avatar billede robotten Praktikant
30. juli 2003 - 12:53 #9
- at have lavet sådan noget fra Compaq's side.

Men hvad er din model, sofajorn?
Avatar billede fromsej Praktikant
30. juli 2003 - 13:21 #10
Den her tråd lider under en forbløffende mangel på reaktioner fra spørgers side.*S*
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
02. august 2003 - 10:00 #11
sofajorn ->> Til næste gang; så opret spm i den rigtige kategori :D
Avatar billede robotten Praktikant
12. august 2003 - 09:06 #12
Fætter?