Avatar billede jacob_m Nybegynder
27. juli 2003 - 20:01 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

3D program fra Komputer for Alle 10-2003

Hej Eksperter og Læsere af Komputer For Alle..

Jeg så her i sommeren i et Komputer For Alle blad, jeg tror det var nr. 10... Men der var omtalt et Newbie 3D program, som vist nok var på CD´en der fuldte med bladet..

Mit spm. er hvad hedder det program ?

/Jacs
Avatar billede jacob_m Nybegynder
27. juli 2003 - 20:24 #1
Nu har jeg kikket lidt på Komputer For Alle´s hjemmeside.. Og det ser faktisk ud som om at det ikke var i det blad.... Hmm....

Men mit egentlige problem er at jeg skal bruge et nemt 3D program til at lave en skitse over et hus... Jeg har kigget lidt på AUTOcad ude på skolen, men det tager forlang tid at lære... Nogle der så har nogle bud på et andet nemt 3D program (jeg ved godt at 3D ikke er nemt, men forholdsvis)...
Avatar billede lrd Nybegynder
27. juli 2003 - 20:45 #2
Hed det ikke noget med 3D plus 2.0 for har selv ville have det program. Har hentet det fra deres hjemmeside men har ikke kunne få password selvom jeg skrev til dem
Avatar billede jacob_m Nybegynder
27. juli 2003 - 20:55 #3
Jeg er fuldstændig blank... Men jeg vil prøve at se ad...
Avatar billede NanoQ Nybegynder
27. juli 2003 - 20:58 #4
Hvis det er for at lege med skitser til hus, kan jeg anbefale Floorplan 3D - en trial kan hentes her: http://download.com.com/3000-2130-10102424.html?tag=lst-0-1

Jeg brugte selv programmet til at eksperiementere med tilbygning til mit hus. Jeg valgte at registrere programmet - $40.
Avatar billede jacob_m Nybegynder
27. juli 2003 - 21:02 #5
Lige netop... Vi skal til at bygge vores sommerhus om, så det er lige sådan noget... Kikker på det..
Avatar billede ozzi Nybegynder
27. juli 2003 - 21:13 #6
Avatar billede jacob_m Nybegynder
27. juli 2003 - 21:17 #7
Det er det som lrd omtaler... Jeg har også problemmer med at få det password...

Men jeg er ved at downloade Floorplan som ser ret godt ud..
Avatar billede miss-g Seniormester
27. juli 2003 - 21:56 #8
Jeg har bladene og cd´erne - kigger lige...
Avatar billede miss-g Seniormester
27. juli 2003 - 22:11 #9
I blad 16 - 2002 er omtalt et program:

"Lav hus og have på pc´en"
Det hedder master landscape og koster 589 kr. Det følger ikke med på cd.
http://www.fasttrak.co.uk/default.php?cPath=3&sort=4d
Avatar billede miss-g Seniormester
27. juli 2003 - 22:12 #10
Nærmeste forhandler af Draware kan oplyses på tlf. 45 76 20 21 (Ifølge bladet)
Avatar billede miss-g Seniormester
27. juli 2003 - 22:18 #11
I blad 4 - 2003 er et 3D program:

"Serif 3D plus2"

Fulde version følger med cd´en.
Avatar billede miss-g Seniormester
27. juli 2003 - 22:24 #12
Men på deres side koster det penge...hm:
http://www.serif.com/store/ranges/toolkit_3d2.asp
Avatar billede miss-g Seniormester
27. juli 2003 - 22:25 #13
Serif 3DPlus2 er et lille 3D-program, som er ganske let at bruge. Det er nemt at designe billeder, og du kan hurtigt peppe alt fra festsangen til fysikrapporten lidt op. Du kan også lave små animationer i Serif 3Dplus2, som du fx kan bruge som skærmbaggrund eller lægge ud på din hjemmeside.
Avatar billede miss-g Seniormester
27. juli 2003 - 22:25 #14
Er vi på rette spor?
Avatar billede jacob_m Nybegynder
27. juli 2003 - 22:32 #15
Det som du omtaler miss-q er også det samme som lrd´s bud...

Men i den artikel er der et billede af en borg de har lavet i programmet...

Men mange tak for indsatsen.... Jeg for øger lige pointsatsten for der er mange der har gjort et godt stykke arbejde her...
Avatar billede miss-g Seniormester
27. juli 2003 - 22:39 #16
En borg...hm....ser lige videre.
Avatar billede miss-g Seniormester
27. juli 2003 - 22:43 #17
Amorphium omtalt i andet nummer af Komputer for alle:

http://www.amorphium.com/products/amorphium.html
Avatar billede miss-g Seniormester
27. juli 2003 - 23:10 #18
Har set igennem uden af finde et 3D program og billede af en borg:

2003 nr. 1 - 6 og nr. 8 - 16
2002 nr. 12 - 16

:-(
Avatar billede jacob_m Nybegynder
27. juli 2003 - 23:37 #19
Hmm......... Er gået i gang med floorplan 3d... Og det ser meget godt ud...

Miss-q MANGE tak for indsatsen...

Lukker spm.

/Jacs
Avatar billede jacob_m Nybegynder
27. juli 2003 - 23:45 #20
nanoq--> Siden du kender til programmet Floorplaner, så har jeg faktisk nogle spm. har sittet og rodet lidt med det.. Og når man laver vægge, så er det nogle underlige længder den finder frem, når man bruger musen.. hvordan sætter men den til kun at bruge "hele" længder det vil sige uden decimaltal... Har vlagt enheden CM !!??

Kan jeg evt. få din email jeg har nemlig nogle problemmer ?