Avatar billede tapdrup Nybegynder
27. juli 2003 - 12:10 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

2 net kort og dynamisk ip

Jeg har en server "win 2000" med 2 net kort,
min internet opkobling sker med dynamisk tildeling af ip,
Det andet kort tildeler ip adresser til de andre computere på netværket.
Problemet er at de andre computere ikke kommer på nettet?
Er der en som har et forslag, evt et stykke router, gateway software?
Avatar billede lrd Nybegynder
27. juli 2003 - 12:12 #1
Avatar billede kim Nybegynder
27. juli 2003 - 12:16 #2
wingate er en god gateway
Avatar billede nmh Nybegynder
27. juli 2003 - 12:19 #3
Den gode løsning er at anskaffe programmet Internet Security Acceleration Server (ISA) fra Microsoft. Her får du alt hvad du kan ønske dig.
Jeg mener at en win 2k server også kan share en internetforbindlese, men det har jeg aldrig arbejdet med.
Avatar billede kenp Novice
27. juli 2003 - 12:22 #4
har du aktiveret deling af internet på din server!
Avatar billede nmh Nybegynder
27. juli 2003 - 12:24 #5
Nu kom kim mig i forkøbet med wingate. Det har jeg brugt tidligere (i "gamle" dage, hvor man satte flere computere på nettet med en "lynhurtig" ISDN 128 kbit forbindelse). Dengang var det ret billigt, og det er givetvis ikke så dyrt som Microsoft programmet.
Avatar billede tapdrup Nybegynder
27. juli 2003 - 12:31 #6
jeg har aktiveret nat og roter funktionen under Routing and remote acces.
Jeg tror at jeg afprøver wingate.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
27. juli 2003 - 12:34 #7
er det en Windows 2000 server du kører?

kontrolpanle => administrative tools => manage your server => routning and remote access => sæt den op til at router mellem 2 netværk

husk at LAN ben'et skal have samme DNS som WAN ben'et og have WAN ben'et som gateway
Avatar billede tapdrup Nybegynder
27. juli 2003 - 12:36 #8
men kan det lade sig gøre når ip adressen fra udbyder er dynamisk?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
27. juli 2003 - 12:40 #9
du kan også bare hjøre-klik på din WAN forbindelse => egenskaber => så er der sikkert en fane der hedder del forbindelsen => og dele den på den måde
Avatar billede rkhdk Nybegynder
27. juli 2003 - 12:41 #10
hjøre => højre ;o)
Avatar billede tapdrup Nybegynder
27. juli 2003 - 12:43 #11
jeg afprøver lige så vender jeg tilbage i morgen tak!