Avatar billede Dalgaard Nybegynder
27. juli 2003 - 11:56 Der er 5 kommentarer

Reperation/udskiftning af stik på monitorkabel

Hej. Jeg leder efter en der har forstand på stik og kabler. Jeg skal have skiftet stikket ud på mit monitorkabel. Det stik jeg taler om er det som sættes ind i grafikkortet. En af pinsne er knækket og jeg vil derfor gerne skiftet stikket ud da skærmen ellers ikke fejler noget. Selve kablet sidder fast i skærmen så jeg kan ikke bare udskifte hele kablet.

Skærmen er en: AOC 17" Spectrum7Glr
Avatar billede Dalgaard Nybegynder
27. juli 2003 - 11:57 #1
Hov glemte helt at sige hvad jeg havde brug for: En der kan fortælle mig hvordan jeg samler et nyt stik eller eventuelt henvise til en god turorial på nettet. Tak.
Avatar billede lrd Nybegynder
27. juli 2003 - 12:01 #2
Er du ikke lige flink og lukke dine gamle spørgsmål :-) http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=dalgaard&option=24 da dy har 700 point ude

Håber på god feedback
Avatar billede dk_akj Nybegynder
27. juli 2003 - 12:08 #3
Jeg skiftede engang et stik.

Jeg afisolerede kablet og så at alle ledere var mærkede.
Klippede stikket af en gammel skærm og loddede ledningerne sammen.

Virkede perfekt.

Du kan også skille skærmen af og lodde et helt nyt kabel på der.

//akj
Avatar billede abricon Nybegynder
27. juli 2003 - 13:10 #4
Det letteste er at købe et VGA han stik med metalhus f.eks hos BN elektronik eller Århus radiolager og så åbne det gamle stik (hvis det er støbt skal der en god kniv samt en tang til) skriv wiringen ned lod det gamle stik af og lod det nye på efter din wiring.
så er det lige så godt som nyt.
mvh sa
Avatar billede dk_akj Nybegynder
27. juli 2003 - 20:58 #5
pas på fingrene hvis du skal til at skære i det gamle stik :-)

//akj