Avatar billede sbi Nybegynder
12. december 2000 - 09:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Indkøbskurv til downloadfiler

Jeg er ved at lave en site med adgang til en masse autocad filer, jeg vil lægge de valgte filer i en kurv og derefter lade kunden downloade dem alle på én gang.

Her kommer problemet, kan man lave en download af flere filer på éen gang, eller skulle man automatisere at filerne pakkes til éen fil inden de sendes?

Erfaringer eller idéer efterlyses...
Avatar billede powell Nybegynder
12. december 2000 - 09:43 #1
Prøv og kik her, for at se hvordan de gør det: www.filemine.com
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
12. december 2000 - 10:33 #2
sbi>> En anden gang skal du huske at vælge den korrekte kategori. Denne er til forslag om selve Eksperten.
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2000 - 14:29 #3
Download´s kurv bruger der også på http://www.zdnet.com/downloads/
Avatar billede sbi Nybegynder
12. december 2000 - 15:54 #4
Jeg har kikket på filemine og zdnet, men der samler de bare downloadlinkene på en liste, så skal man alligevel tage dem en ad gangen.
Jeg ville gerne at det skal klares med éen download process
Avatar billede powell Nybegynder
12. december 2000 - 15:58 #5
Jeg ville nok lave en tabel, så når brugeren har valgt at downloade en fil bliver stien lagt over i en tabel. Når brugeren så ønsker at downloade filerne, er det nok stadig en god ide\' at han skal vælge Ja/Nej til de forskellige downloadninger, og det ville jeg selv vælge fremfor en mega stor fil med alle filerne i. Hellere flere små filer end en stor.
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2000 - 16:54 #6
Det vil fysisk være umuligt at lave en samlet download i en fil. Jeg bruger ikke disse løsninger, da jeg har programmet Gozilla til at downloade prograsmmer med, så kan jeg selv bestemme hvornår og hvor mange progrsmmer jeg ønsker at tage ned på engang, samt det går hurtigere end med eksploren.

Selve den løsning, som du taler om findes på http://www.myspace.com . Der kan man hakke de filer af man ønsker at downloade, også går det eller der ud af i forskelligt tempo fra gang til gang. Deres download er lavet i java.
Avatar billede sbi Nybegynder
12. januar 2001 - 08:11 #7
Jeg kan ikke rigtigt bruge jeres ideer til at løse mit problem, desværre...

sbi