Avatar billede gawc Nybegynder
12. december 2000 - 09:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Netrendering i 3D Studio Max R3

Jeg har et billede i 3dsmax, og har måtte indse at jeg ikke kan bruge netrendering når jeg kun har 1 billede.. korrekt ?

WELL.. den bliver på et tidspunkt til en animation, hvordan får jeg den til at netrender ? det tætteste jeg har kommet er at det kreere et billede for hver frames, og så skal jeg bruge et andet program til at samle dem.

Men er der ikke en måde at netrender en animation på 2 eller flere maskiner ?
Avatar billede alsace Nybegynder
12. december 2000 - 13:52 #1
Nu skal jeg da ærligt indrømme at jeg ikke ved meget om 3dsmax, men jeg ved da at det ved netrendering i LightWave 3D udelukkende er muligt så få renderet frames. Disse skal så, som du rigtigt nok skriver, samles i et andet program. (Rent teknisk vil det være muligt at gøre i LW/3dsmax, men det vil være mere besværligt).

Grunden til at det er svært at få programmerne til at netværksrendere til en samlet anim, er at man ikke kan være sikker på hvilken rækkefølge billederne bliver renderet i. Hvis f.eks. din super tunede P III 1GHz maskine kan nå at høvle 100 billeder igennem for hver gang Pentium 75\'eren kan nå at lave eet bliver der jo en hulens masse at holde styr på mellem billederne er færdige, og når der så kommer endnu flere maskiner på.. uha uha...

Hmm, lidt langt måske... og faktisk mit første indlæg.. håber det kunne bruges til noget.
Avatar billede jimmer Nybegynder
13. december 2000 - 01:38 #2
Alsace har ret.

Netrender kan ikke bruges til kun et billede.

Du kan kun rendere billeder - ikke hele animationer. Så du skal samle animationen bagefter.
Avatar billede alsace Nybegynder
14. december 2000 - 15:09 #3
Hehe, det er da herligt at have ret :)
Avatar billede gawc Nybegynder
14. december 2000 - 16:06 #4
tjaaa.... men jimmer får pointene hvis du (alsace) ikke svare i stedet for kommentere
Avatar billede alsace Nybegynder
18. december 2000 - 16:04 #5
Ohh, på den måde...
Avatar billede bitmand Nybegynder
19. februar 2001 - 11:59 #6
Jeg mener ikke at det er korrekt!
Jeg har selv prøvet at sætte 3DSMax til at netrendere en animation, og det gik uden problemer. Det eneste der skulle til, var at stien til animationsfilen skulle været et sharet dir med skriverettigheder for den/de maskiner der skal rendere animationen. :)
-Bitmand
Avatar billede alsace Nybegynder
19. februar 2001 - 17:06 #7
Hmmm, det lyder da særdeles interessant. Ved du om der står noget om det i manualen? / Kilder på nettet?

-Jakob