Avatar billede trumf Nybegynder
24. juli 2003 - 19:06 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Netværk og SmoothWall

Hejsa alle kloge hoveder

Jeg kan ikke få adgang til andre PC'er efter at jeg har fået min SmoothWall op at køre.

Jeg har sat DHCP til, og alle PC'ere kan gå på nettet men de kan ikke se hinanden. De ligger på sammen arbejdsgruppe.

PC'erne er forbundet via switch efter firewallen på det grønne område.

Skal jeg evt slå DHCP fra og give dem en IP og lægge dem på samme undermaske og gateway ?
Hvis det er løsningen, hvordan laver jeg så et range f.eks. fra 192.168.1.2 til 192.168.1.7 som de eneste tilgængelige PC'ere med adgang i dette netværk ?
Avatar billede langbein Nybegynder
25. juli 2003 - 19:39 #1
Smoothwallen skulle vel ikke gi noen grunn til at PC'ene ikke kan se hverandre ?? IP'ene vil vel uansett bli delt ut som range ?? Hvis du taster ipconfig paa hver enkelt PC hvilken ip'er leser du da ??
Avatar billede trumf Nybegynder
28. juli 2003 - 03:42 #2
Jeg kan heller ikke komme på nettet med serveren på det orange NIC!

Hvilken IP og DNS skal jeg sætte op på den ?
Avatar billede trumf Nybegynder
28. juli 2003 - 18:42 #3
Jeg har fået forbindelse. Det var zonealarm der stoppede for trafik!!!

Jeg har oprettet et nyt spm til det med at jeg ikke kan få den på nettet.

http://www.eksperten.dk/spm/380922

lukker og takker