Avatar billede nettrain Nybegynder
11. december 2000 - 23:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke køre 3D spil

Jeg har lige fået ny computer. AMD Thunderbird 850 Mhz, 64 Mb RAM og et ASUS AGP-V7100 GeForce 2 MX med 32 Mb RAM. Så mine systemkrav skulle ikke være noget problem. Og dog.....

Når jeg starter f.eks. Unreal eller Quake 3, fryser computeren bare fuldstændigt. Nogle gange kan den slet ikke loade spillet andre gange når jeg lige at løbe rundt 3-5 sek. inden den fryser.

Men hvis jeg derimod kører Red Alert 2 eller andre spil der kræver en del, men ikke 3D understøttelse, kører det fint derudaf.

Hvad gør jeg? Er det mit grafikkort der er noget galt med, en driver, eller hvad kan det være?
Avatar billede vandhunden Nybegynder
11. december 2000 - 23:21 #1
Øv, hva\'?

Prøv og hente den nyeste detonator3 driver fra nvidia\'s side:

http://www.nvidia.com/Products.nsf/htmlmedia/detonator3.html

/Andreas
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
11. december 2000 - 23:25 #2
husk også den nyeste DirectX, prøv også at hente patch til dine spil, på www.gamecopyworld.com
Avatar billede vuffe Nybegynder
12. december 2000 - 15:53 #3
Jah.. så er det også sket for dig, (jeg oplever præcis det samme) jeg har lavet to spm her på eksperten men har stadig ikke fået svar på hvad der er problemet.
Det hjælper bare ikke en meter det hvad Vandhunden og Carsten lusk siger. Jeg selv bøvlet med tusindvis af drivere den sidste måned.

Jeg har været inde på Asuses hjemmeside og fandt ud af at der var stimevis af folk der havde det samme problem...

Jeg kan hjælpe dig lidt på vej håber jeg.
Hvis jeg har ret har du et VIA chipset på dit bundkort:

Når du installerer GARTD-driveren så installer den i \"Normal\" eller (i de nyere drivere) \"Standard\" mode, så skulle det gerne virke....men problemet er bare at du nu kun kører 1XAGP..ligesom mig

Jeg håber at jeg hjalp dig lidt på vej, indtil vi ved hvad der er galt.

Prøv at gå ind på www.geforcefaq.com, måske kan du finde hjælp der.
Avatar billede nettrain Nybegynder
12. december 2000 - 22:23 #4
vuffe.....du er bare MANDEN. nu kører lortet sq. jeg installerede bare GARTD-driveren på standart mode i stedet!
Jeg burde faktisk ikke give dig de point, for nu kan jeg godt regne ud at min matematik rapport til i morgen bliver udsat en del *lol*

Men du skal nu ha\' dem alligevel.

Tak for det!