Avatar billede alloedee Nybegynder
23. juli 2003 - 15:07 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Rumklang på alt lyd

Jeg har et meget mystisk problem. Der er rumklang på alt lyd. Jeg har prøvet alt under kontrolpanelet og anvancet i lydstyrke. Hvad kan det skyldes ?
Avatar billede cpnielsen Nybegynder
23. juli 2003 - 15:20 #1
Har du tilfældigvis et SB Live! 5.1 lydkort?
Så har jeg nemlig været ude for det samme...
Jeg geninstallerede simpelthen al softwaren, som fulgte med kortet, og så virkede det hele smukt igen.
Avatar billede zendrac Nybegynder
23. juli 2003 - 15:28 #2
Som cpnielsen skriver ovenfor har du eller en fejl nok kommet til at aktivere DSP-processoren på dit lydkort, enten kan du gøre som ovenfor. Eller alternativt installere leverandørens software, og deaktivere denne funktion.
Reverb er almindelig funktion på de fleste lydkort nu om dage.
Avatar billede resten Nybegynder
23. juli 2003 - 15:37 #3
Har du opgarderet til windows xp?
Avatar billede alloedee Nybegynder
23. juli 2003 - 16:19 #4
jeg prøver at genistallere driveren.

Ja jeg har lige opgarderet til windows xp og skiftet bundkortet ud
Avatar billede resten Nybegynder
23. juli 2003 - 17:28 #5
Hvis du har opgarderet fra et tidliger windows til xp så skal du ikke regne med at få din rumklang væk uden at formater og lægge din xp ind på en ren hd desvære.
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. juli 2003 - 20:22 #6
Enig i restens svar.

En opgradering er nogen gange noget skidt, som du lige selv har fundet ud af ;)
Avatar billede c-holst Novice
23. juli 2003 - 21:17 #7
ha ha, du kan også have sat stikket i den forkerte port. det er set før, og jeg gør ikke grin med dig, det kan give rungen
Avatar billede ah971178 Nybegynder
23. juli 2003 - 23:26 #8
Jeg har oplevet nøjagtig det samme, og gjorde nøjagtigt som cpnielsen beskriver, med nøjagtig samme succes.
Avatar billede c-holst Novice
01. august 2003 - 23:10 #9
lukketid eller hvad
Avatar billede alloedee Nybegynder
12. august 2003 - 01:30 #10
Det virkede ved at genistallere leverandørens software