Avatar billede jakoba Nybegynder
11. december 2000 - 18:49 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Rigtige Pengører.

Eksperten point som \"Rigtige Pengører\"

fx: Et reklamesamarbejde med McDonalds hvor McDonalds giver fx:
en cheeseburger  for 1000 point
en Dobbel-Wobbler for 2000 point
etc.

McDonalds opnår:
at egomaniac og lignende unge trækker alle deres venner med ind for at se dem købe en burger \"Uden at skulle betale fordi jeg er expert\".
positiv omtale for at støtte hitek og ungdom og Internettet og \"på forkant med udviklingen\" osv.
god kontakt til en stor \"fastfood orienteret gruppe\" (os nørder).

Experten opnår:
mere omtale og mere tiltrækningskraft til at få flere experter.
Point får større værdi.
McDonalds som fast annoncør for de skal jo have averteret deres støtte til ungdom og hitek osv.
Ideen kan sikkert også sælges til andre firmaer (elektronik butikker, abbonnementer
på månedsblade, etc.

Det har også nogle omkostninger:
pointsystemet skal udvides med et \"dobbelt bogholderi\" så der til enhver tid er check på hvormange af den enkelte eksperts point han har spist burgers for. Jeg forestiller mig at pointene stadig består som mål for \"god svarer - status\". men med et extra pointtal nedenfor for hvad der er tilbage at spise af.

Det dobbeltebogholderi skal ligge på virkelig sikre og revisorkontrollerede servere (for nu er points jo en slags penge), og der skal laves en overkommelig måde for den enkelte McDonalds butik at checke om den fyr der står ved skranken virkelig ejer pointsene og hvor mange han har (fx plastkort med påtrykt Experten nick og kontonummer sendt til den adresse der blev opgivet ved tilmelding. Kombineret med en dialup phone server forbindelse så butikken kan ringe og checke antal points og køberen så kan taste sit password ind som accept)

Sådan nogle plastkort vil forresten også mindske snyderiet for det vil jo kræve en adresse kortet skal sendes til. (Og være VIRKELIG pinligt for ham der står i butikken og får melding om at han er slettet på grund af snyd (det blir de jo)).

Alt ialt vil jeg tro det kunne være en god udvidelse til experten.

Det vil nok også kræve lidt omstrukturereing af hvordan points tildeles.
Pt er det fx sådan at hvis jeg klumrer og opretter et spørgsmål i gal kategori kan jeg lige æde pointsene og oprette det i den rigtige. (Jo. jeg har klumret på den måde).
Men det resulterer i at de point jeg åd står på min konto som \"tjente points\" selvom jeg kun har flyttet dem fra en lomme til en anden. (Jeg har fundet en enkelt bruger hvis ca 800 tjente points bestod af ca 60 fortjente og 740 for at æde sine egne spørgsmål)
Forslaget vil nok forudsætte at points der sådan var trukket tilbage hverken kom ind som \"indkomst\" eller \"udgift\".
Det daglige tilskud på 5 om dagen måtte nok også nedsættes eller fjernes. Eller måske ikke, kommer an på hvor velvillige annoncørerne er.

Og der skal nok være andre sideeffekter også.
Det er så spørgsmålet.

Hvilke andre effekter skal der tages højde for?
Kan eksperten klare sin del til en overkommelig pris?
Er det en \"god nok\" ide til at prøve det?

Den endelige beslutning må vel være Admins (og McDonalds) men lad os hjælpe dem lidt på vej.

mvh JakobA.
Avatar billede tommyf Nybegynder
11. december 2000 - 18:54 #1
Man skulle jo kun kunne købe af det beløb der stod på kontoen`. Sunes jeg. Ambitioner er der da nok af.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
11. december 2000 - 18:57 #2
Dårlig idé .. eksperten points er til for spørgsmål, ikke burgere..
Avatar billede fcs Novice
11. december 2000 - 19:02 #3
Det er vist nok en af de funktioner, som kommer sidst på Admins liste over ting der skal laves på eksperten ;-)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
11. december 2000 - 19:03 #4
Jeg håber slet ikke den kommer på!
Avatar billede fcs Novice
11. december 2000 - 19:04 #5
tdaugaard>> Du har en stor pointe ;-)
Avatar billede tommyf Nybegynder
11. december 2000 - 19:09 #6
tdaugaard>>> Al den tid du har brugt vil \"kun\" være = 18 burgere.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
11. december 2000 - 19:13 #7
Der kommer alt for mange snydere til hvis dette overhovedet skulle kunne komme igennen (Tror jeg for det første ikke det gør og for det andet håber jeg i det gør).
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
11. december 2000 - 19:31 #8
tommyf:> ja .. og E.J. kunne få 42!!
Avatar billede klas Juniormester
11. december 2000 - 19:38 #9
Mc Donalds havde ingen Dobbel-Wobbler sidst jeg var hos dem  ..men det er også noget tid siden . . .
Avatar billede berg Nybegynder
11. december 2000 - 19:43 #10
Det ville da også være dyrt med alle de plastickort. Og tænk på alle dem der kommer tilbage fordi der er opgivet forkert adresse...

.:Berg:.
Avatar billede jalle Nybegynder
11. december 2000 - 20:03 #11
Jeg har læst et sted omkring eksperten\'s udvidelse til Norden, hvor det skal være rigtige penge i stedet for point, så det kan være at det også bliver sådan her i Danmark, men jeg håber det ikke.
Avatar billede tommyf Nybegynder
11. december 2000 - 20:06 #12
Me neither.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. december 2000 - 21:21 #13
Udvidelsen/tilføjelsen er vel at spørgeren
betaler svareren rigtige penge. Det vil ikke
have noget at gøre med \"vores\" eksperten.dk.

Og nej tak, heller værdiløse point, med lidt
snyd, end 42 burgere og tonsvis af snyd for
at få gratis burgere.
Avatar billede ujdesign Nybegynder
11. december 2000 - 21:25 #14
Grundideen er vek ikke så ringe, men jeg ville nu nok foretrække rødvin.
Avatar billede jakoba Nybegynder
11. december 2000 - 21:52 #15
Nej nej, det handler om at \"udvalgte handlende\" dvs dem der vil. OGSÅ honorerer optjente point ved at lade dig købe noget for dem. Og får reklame ud af det.
point systemet på experten afficeres ikke (ret meget) derudover. du har stadig tjent xxxx points og kan stadig købe svar for xxxx points. Det extra bogholderi er for at huske at du har købt burgers (eller rødvin) for yyyy af dine xxxx tjente point så du kun har zz point tilbage at købe ting for.
maniacdog, erikjakobsen > Ja snyd bliver mere attraktivt. Men bliver det ikke også lidt sværere?
mange >> jeps. 42 burgere står overhovedet ikke i forhold til det arbejde erikjakobsen har lagt her på experten. Det er ikke formålet at det skal. Formålet er at skaffe annoncører og annoncekroner til Experten.

mvh JakobA
Avatar billede maniacdog Nybegynder
11. december 2000 - 21:56 #16
Syntes stadig ikke om idéen...Og nej jeg tror ikke det bliver sværre og snyde, dem der snyder finder altid en vej...desværre
Avatar billede jakoba Nybegynder
18. februar 2001 - 10:41 #17
fair enuft. lukker og slukker