Avatar billede kingfish Nybegynder
22. juli 2003 - 22:04 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvordan forbinder jeg en Win2k maskine og en WinXp maskine i LAN?

Jeg har en xp computer der har lavet et LAN, hvordan forbinder jeg min Win2k maskine til det netværk? Maskinerne deler internet via en switch og det har virket før, men efter formateringer er LAN forbindelsen røget.
Avatar billede bredker Nybegynder
22. juli 2003 - 22:11 #1
har du instaleret fil og udskriftdeling
Avatar billede bredker Nybegynder
22. juli 2003 - 22:14 #2
Avatar billede rkhdk Nybegynder
22. juli 2003 - 22:22 #3
lad mig gætte
Du bruger ADSL modem og har 2 dynamiske IP'er?

intsaller IPX/SPX og NetBEUI protokollerne

eller prøv dette
http://www.cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/multi_ip.php
Avatar billede kim Nybegynder
22. juli 2003 - 22:29 #4
Avatar billede kenp Novice
24. juli 2003 - 14:38 #5
hvordan går det med forbindelse mellem dine computere!
Avatar billede kingfish Nybegynder
30. juli 2003 - 04:31 #6
Har ikke fået det til at virke :/
Avatar billede mullins Nybegynder
14. august 2003 - 15:40 #7
først får du lavet en en ip adresse der ikke er den sammen på begge maskiner... så laver du en ipx protokol, og så kan du sætte dem sammen med et krydset kabel......  men du kan også køre det over en switch.. og så sætter du et netkabel fra hver computer ind i, men brug dog ikke upling og port 1 på samme tid.. hvis du bruger uplink er port 1 lukket.. og hvis du bruger port 1 er uplink lukket!!
Avatar billede ducks Nybegynder
26. oktober 2003 - 15:37 #8
Installer IPX:

Andre Computere -> Egenskaber -> Dit netkort -> Egenskaber -> Installer -> Protocol -> IPX
Avatar billede kenp Novice
26. oktober 2003 - 15:47 #9
ducks ->hvis du nu kigger lidt længere oppe så vil du se at det svar er givet!
Avatar billede kingfish Nybegynder
15. januar 2004 - 23:59 #10
_W_
Avatar billede kenp Novice
16. januar 2004 - 08:03 #11
er du kommet vidre?
Avatar billede kingfish Nybegynder
19. januar 2004 - 02:07 #12
nope