Avatar billede limemedia Nybegynder
11. december 2000 - 13:19 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Måske ikke helt igennemtænkt Job sektion

Admin...

job:
Arbejdsområder >> er temmelig begrænset. Var det ikke en ide med et fritekstfelt hvor man selv kunne indtaste oplysninger. Jeg søger fx. selv en freelance sælger men kan ikke bruge jeres system da den ikke understøtter denne kategori... (det er måske ikke det bedste forum men alligevel)

Kompetenceområder >> er ligeledes begrænset. se \"Arbejdsområder\"

Arbejdssteder >> hvad med udenlandsdanskere, folk der arbejder i udlandet men stadig er interesseret i Danmark ?

Fødselsår >> er det ikke irellevant - så længe den ansøgende har kompetance til at få jobbet lavet ?!?

cv basen :
Arbejdsområder igen

Kompetanceområde >> Hvad med andre ikke teknologirelaterede kompetancer ? virksomhedsledelse ? kundekontakt ? m.v.

Arbejdssteder igen

dertil kommer de programmerings fejl der allerede er beskrevet af snowball... Den \"glemmer\" kompetanceområde ved redigering !!!
Avatar billede limemedia Nybegynder
11. december 2000 - 13:22 #1
Burde jeg ikke kunne se hvor mange gange min profil bliver vist ??? det er da temmeligt relervant for en søgende

http://www.eksperten.dk/job/cv/vis.phtml?id=8
Avatar billede admin Novice
11. december 2000 - 13:22 #2
Den med at den glemmer kompetanceområde ved redigering, er rettet :)
Avatar billede limemedia Nybegynder
11. december 2000 - 13:24 #3
admin >> tak, det var en irriterende feature :)
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
11. december 2000 - 13:26 #4
ljweb>> Vedr. begrænsningen er dette 1.udgave. Hvis du har yderligere områder som er væsentlige, så skriv meget gerne til os med forslag. Vedr. fødselsår mener vi alderen giver en god indikation af, hvor meget erfaring man kan nå at samle sammen. Jeg tror dog absolut ikke det er væsentligst, der er vi helt enige !
Avatar billede limemedia Nybegynder
11. december 2000 - 13:31 #5
andreas >> i tillader fuldtid/deltid/freelance... freelance arbejde afregnes ofte i kr/timen...
Avatar billede prodic Mester
11. december 2000 - 13:36 #6
ville bare lige tillykke med den nye Sektion.
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
11. december 2000 - 13:47 #7
ljweb>> uddyb lige !
prodic>> Tak.
Avatar billede prodic Mester
11. december 2000 - 13:50 #8
Der mangler altså nogle emner under f.eks styresystemer - eller er det med vilje i har glemt 95/98?
Avatar billede limemedia Nybegynder
11. december 2000 - 13:51 #9
andreas >>

Lønniveau indikerer hvilken løn jeg vil være tilfreds med... Selvfølgelig har jeg sat denne til \"forhandles individuelt\"... Men jeg har samtidig markeret jeg er interesseret i freelance arbejde. Her har jeg en \"normal takst\" som jeg gerne ville skrive... et eksempel er 200 kr / timen (dette er ikke min takst)... det er svært at skrive fx. 15000->20000 for freelance arbejde...
Avatar billede prodic Mester
11. december 2000 - 13:51 #10
og punkterne Arbejdserfaring og udd. kunne jeg godt have set opstillet på en anden måde.
Men ved ikke lige hvilken...men mere overskuelig. Men måske er det godt nok...jeg ved ikke hvordan brugeren ser mit CV - er det på samme måde som når man ikke er logget ind?
Avatar billede prodic Mester
11. december 2000 - 13:54 #11
hmmm referencepunktet....det er vel meningen man skal skrive urls i det punkt, så ville det nok også være smart hvis man kunne klikke på de punkter som man nu har skrevet i Url-form.
Bare lige en indskydelse.
Men held og lykke med siden, håber det bliver et hit.
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
11. december 2000 - 13:58 #12
ljweb>> Så skriver du forhandles individuelt, og skriver \"din sætning\" i fritekstfeltet. Helt enig i du ikke kan skrive 15.000-20.000 for freelance arbejde. Måske der skal være en drop-down med timetakst v. freelance-opgaver ?

prodic>> Skriv hvilke kategorier vi mangler i øvrigt. Vedr. klik/link, så bliver det lavet !!
Avatar billede limemedia Nybegynder
11. december 2000 - 14:00 #13
andreas >> netop... en freelance pris pulldown vil være god...
Avatar billede limemedia Nybegynder
11. december 2000 - 14:01 #14
andreas >> kan man \"abonnere\" på nye jobs / freelance opgaver ??? det kunne være spændende :)
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
11. december 2000 - 14:07 #15
ljweb>> Indtil videre må du bruge \"forhandles individuelt\" og så beskrive i tekstfeltet. Det synes jeg egentlig virker. Vedr. dit andet indlæg, så Jo det er en idé, men måske lidt en \"luksusting\" lige nu. Skal nok huske det :)

Har I fundet andre bugs ?
Avatar billede prodic Mester
11. december 2000 - 14:09 #16
admin -> Jeg kunne forestille mig mange flere arbejdsområder end de nuværende. Det er jo mest Operativ-platforme/Databaser/Programmering der er nævnt der. Hvis man nu har et arbejdsområde der hedder Webdesign....skal det så under OP-systemer/Databaser/Programmering??? Eller skal man først vælge det i næste rubrik?
Det virker lidt mystisk på mig.
Avatar billede route66 Nybegynder
11. december 2000 - 14:17 #17
Jeg synes det er en fin ide med en job sektion,
den kan dog ikke erstatte den gamle \"Freelance\" kategori, forslaget med at man så bare kan skrive i \"Fri debat\" er lidt tyndt.
Det er også lidt dårligt at man bare sletter kategorien Job da der stadig var en del aktive spørgsmål.
Så det ville nok være en god ide at oprette en \"Freelance \" kategori under generelt.
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
11. december 2000 - 14:53 #18
route66>> Spm. er fortsat i databasen, så det er muligt at søge efter dem. Vedr. \"Fri debat\", mener vi godt denne kategori kan håntere de spm. som oprettes indenfor freelance.