Avatar billede knor Nybegynder
11. december 2000 - 11:24 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Tabulator-problemer

Kan det lade sig gøre, at tabulere \"på tværs\" af en underformular?

Jeg har en formular med mange underformularer. Lige nu kan man tabulere fra hovedformularen ind i underformularen, men ikke fra underformularen og tilbage til hovedformularen. Er der nogen der kan hjælpe mig?
Avatar billede horus Nybegynder
11. december 2000 - 11:54 #1
Hejsa,

YEP det kan sagtens lade sig gøre...

Ved det sidste felt i din underformular skal du bare indsætte noget kode ved \"ved udgang\" hændelsen for feltet.

Her skriver du.

Me.Parent![Navnet på feltet i din hovedformular der skal have fokos].Setfokus

Det burde være alt hvad der skal til...

Horus
Avatar billede knor Nybegynder
11. december 2000 - 12:01 #2
Nej, det kan jeg desværre ikke. Der er tale om underformularer, der er baseret på mange til mange relationer. Der er for det meste kun et felt, men det kan til gengæld gentages i det uendelige. Jeg havde forestillet mig, at der findes en funktion i retning af at holde Ctrl nede og tabulere eller lignende for at komme fra underformularen og tilbage til hovedformularen.

Med venlig hilsen
Knor
Avatar billede horus Nybegynder
11. december 2000 - 12:09 #3
Jamen så laver du da bare noget lignende kode under hændelsen \"VedTasteTryk\" for din underformular.

Hér kan du bla. tjekke om ctrl er trykket ned samtidig med andre taster.... prøv at kigge lidt i hjælpen, jeg mener der er nogle gode eksempler... jeg vil godt hjælpe dig yderligere... men tit er det vel rarere selv at blive klogere... du  kan i hvertfald godt opnå det du vil via noget kode \"VedTasteTryk\" for din underformular...

Horus
Avatar billede knor Nybegynder
11. december 2000 - 13:47 #4
Hovsa.. jeg opdagede at jeg slet ikke behøver at gøre noget. Ctrl tab virker i forvejen (hvad kan man lære af det?) Tak for hjælpen alligevel

Mvh /knor