Avatar billede colx Nybegynder
20. juli 2003 - 17:16 Der er 11 kommentarer

Deling af Internet

Hej...

Min far har Internet hos TDC NetExpress, og min computer er tilsluttet hans computer så jeg også kan komme på Internettet...

MEN!
Når jeg vil ind på forskellige internetsider så kan jeg ikke åbne dem ?!?.. Den står bare og søger og søger, men finder ikke noget, jeg kan godt pinge siden...

Alt andet virker f.eks. netværk, icq, kazaa og bla bla bla... Jeg kan godt komme ind på mange andre sider...

Her er nogle af de sidder jeg ikke kan åbne:
www.jubii.dk -> efter de har lavet nyt design
www.edbpriser.dk
www.yahoo.dk
www.12send.dk

og mange andre...

Det har IKKE noget med firewall at gøre... Fordi det har vi også prøvet og det hjælper ikke...

Hvor opsætning ser sådan her ud:
Far PC - Win XP Pro - ICS - IP: 192.168.0.1 (lokalt)
Min PC - Win XP Pro - IP: 192.168.0.(tilfældigt)

De er tilsluttet sådan her:

Internet  <---  Far PC  <---- Min PC
  modem

så der sidder to netværkskort i min fars pc, så når hans computer er tændt kan jeg gå på Internettet via den.
Grunden til at vi er tilsluttet på denne måde er, at vi kun har 1 dynamisk ip, og kan ikke få flere...
Avatar billede nmh Nybegynder
20. juli 2003 - 18:52 #1
Er der nogle sider du godt kan åbne?
Hvis du har en win98-maskine gå ind i kør og skriv winipcfg
Nu kan du læse alt om din IP-konfiguration
HVis du har win xp skriv cmd i kør. Når du kommer ud i kommandolinie skriv IPconfig /all.
Her får du så alt om din konfiguration.

Hvad er IP-adressen på din standard-gateway? (det bør være 192.168.0.1)
Hvad er IP-adressen på din DNS-server?
Avatar billede kenp Novice
20. juli 2003 - 19:43 #2
prøv at tømme midlertidige internetfiler på begge computere
Avatar billede colx Nybegynder
20. juli 2003 - 20:07 #3
Ja.. Jeg kan åbne de fleste internetsider.. Men som sagt er der nogle sider jeg ikke kan åbne :-(

Jeg har Windows XP og netværk/internet virker...
Min gateway + dns-server er 192.168.0.1

Jeg vil prøve det med de midlertidig internetfiler, men jeg tror ikke at det er problemet...
Avatar billede nmh Nybegynder
20. juli 2003 - 20:17 #4
Prøv en standard-side som www.kongehuset.dk
Hvilken Internet-Browser bruger du?
Mon ikke dine problemer skyldes enten en gammel browser eller en forkert opsat browser?
Avatar billede nmh Nybegynder
20. juli 2003 - 20:18 #5
Under hjælp kan du se hvilken version, du bruger.
Avatar billede nmh Nybegynder
20. juli 2003 - 20:34 #6
Kan du se de sider, du ikke kan se på din computer, på din fars computer?
Avatar billede colx Nybegynder
20. juli 2003 - 22:08 #7
Jeg har Internet Explorer 6.0 SP1

Alle de sider jeg ikke kan åbne, kan min fars computer åbne helt uden problemer

For et par dage siden var jeg hjemme hos en ven med min pc, og der koblede jeg mig på hans internet, og der kunne jeg komme ind på alle de sider jeg havde lyst til, og jeg havde ikke ændret noget på min computer...

Så vi må konkludere at det har noget med vores opsætning eller min fars computer at gøre...

og ja jeg kan godt se kongehuset.dk

har også lige prøvet det med de midlertidig internetfiler -- hjælper ikke
Avatar billede nmh Nybegynder
20. juli 2003 - 22:13 #8
Prøv at gå ind i Internetindstillinger på din og din fars computer. Sørg for at de er helt ens. Det drejer sig om sikkerhed og avancerede indstillinger.
Avatar billede colx Nybegynder
23. juli 2003 - 18:03 #9
Det kan ikke være derfor, fordi ellers ville han ikke selv kunne komme ind på de sider jeg har nævnt...
Avatar billede olelau29 Nybegynder
08. september 2003 - 06:54 #10
hej du kan købe en ekstra ip adresse på tdc webspeed,det koster
10,15 kroner om måneden, så i har en ip adresse hver. så bliver i
regisreeret begge to. man nå have to pc,er .der er regisreeret på webspeed.
Avatar billede squashguy Nybegynder
08. september 2003 - 07:27 #11
du har 192.168.0.1 som dns på din maskine? med mindre far-pcen har en dns server med forwarding, så er dette forkert. Begge pcer skal have samme dns opsætning.