Avatar billede chrillere Nybegynder
19. juli 2003 - 19:23 Der er 7 kommentarer

Problemer med Cisco 677 og LAN

Hej Eksperter!
Jeg vil gerne holde netparty sammen med slænget og der skulle vi jo gerne have noget internet, jeg har et TDC webspeed abbonement med én dynamisk IP. Derfor har jeg lånt en Cisco 677 Router af en af mine venner, men det fungere ikke helt som ønsket!
Sådan er det hele sat op:
Kabelmodemet (Motorola SB4200) er sidder som den første endhed på vores kabel-tv. Routeren er forbundet med Kabelmodemet gennem RJ-45. Kablet sidder i stikket 'ENET'
Derudover er der 2 andre stik i routeren: et til TJ-45 stik markeret med navnet 'MGMT' og et stik af den salgs modems bruger markeret med anvnet 'WALL'.

Hvordan skal det hele sættes op så vi alle kan få forbindelse ud til internettet?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
19. juli 2003 - 19:26 #1
Avatar billede chrillere Nybegynder
19. juli 2003 - 19:33 #2
fra væggen! jeg har ikke noget stik fra væggen, forbindelses ud ad til går gennem hybrud nettet, og ned i et kabelmodem og derfra vidre via RJ45 kabel!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
19. juli 2003 - 19:35 #3
så kan du ikke bruge routern, da Wall stikket er et RJ11 :(
ellers må du sætte en PC op som router, det kræver 2 netkort
Avatar billede chrillere Nybegynder
19. juli 2003 - 19:35 #4
så det vil vel sige at jeg ikke kan bruge den...eller hva?
Avatar billede chrillere Nybegynder
19. juli 2003 - 19:35 #5
:)
Avatar billede olly Nybegynder
19. juli 2003 - 20:04 #6
Ja det vil sige du ikke kan bruge den... For hvis jeg husker rigtigt så er 677 en router med indbygget ADSL modem i... Det er en ADSL router og kun en ADSL router... Den kan ikke bruges til webspeed.

Men du kan købe en billig router eller som rkhdk siger så bruge en af pcerne som router ved at have 2 netkort i den. Men da du kan få en router til mindre end 400 i dag så ville jeg vælge at købe en... Så har du den også altid...
Avatar billede rkhdk Nybegynder
20. juli 2003 - 19:43 #7
nå skal vi få lukket ;o)