Avatar billede firehat Nybegynder
18. juli 2003 - 11:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Access databaseog ISS (igen)

Hej,

Jeg har fået ny computer og har instaleret win 2000.
Men når jeg prøver at connecte til en access db, kommer denne fejl:

The page cannot be displayed
There is a problem with the page you are trying to reach and it cannot be displayed.

--------------------------------------------------------------------------------

Please try the following:

Click the Refresh button, or try again later.

Open the 192.168.1.9 home page, and then look for links to the information you want.
HTTP 500.100 - Internal Server Error - ASP error
Internet Information Services

--------------------------------------------------------------------------------

Technical Information (for support personnel)

Error Type:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x4f8 Thread 0x5f0 DBC 0x14df774 Jet'.
/design0/profil.asp, line 5

Browser Type:
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.0)

Page:
GET /design2/Default.asp

Time:
Friday, July 18, 2003, 11:55:31 AM

More information:
Microsoft Support

Den kan godt finde ud af det hvis der ikke er nogen databaser..

/Firehat
Avatar billede slashdotdoek Nybegynder
19. juli 2003 - 01:44 #1
Hey,
Hvis du på noget tidspunkt i scriptet skriver til databasen med update, delete eller insert, så er det nok fordi du ikke har sat skriverettigheder til mappen med din database ordentligt.
Hvis du ikke skriver til databasen, men kun læser fra den, så kan der være  mange grunde.
Men jeg ville satse på at det var en fejl i SQL delen (det er det sq næsten altid). Jeg ville tjekke path, bridge og dine sql statements, husk at der i mange tilfælde - til forskel fra asp - blot skal være en lille fejl eller en forkert join type for at lortet går ad helvede til.

H & L  /.doek
Avatar billede firehat Nybegynder
19. juli 2003 - 02:21 #2
Det er bare at hente data, der kan ikke være fejl da det er præsis det samme som firehat.dk ..
Avatar billede slashdotdoek Nybegynder
19. juli 2003 - 02:34 #3
ja, så skal du kigge på iisen, det ved jeg ikke så meget om
Avatar billede firehat Nybegynder
19. juli 2003 - 02:36 #4
heller ikke her..
Avatar billede slashdotdoek Nybegynder
19. juli 2003 - 02:39 #5
håber alligevel det hjalp list :D om ikke andet så har du min fulde sympati hehe
Avatar billede slashdotdoek Nybegynder
19. juli 2003 - 03:19 #6
control panel -> adm. tools -> IIS -> find dit websted og tjek oplysninger, data og rettighederne dér.
Avatar billede firehat Nybegynder
11. oktober 2003 - 17:00 #7
sry jeg ikke har lukket - har selv fundet ud af det