Avatar billede west Nybegynder
17. juli 2003 - 13:00 Der er 15 kommentarer og
3 løsninger

Lyslægning ved produktfotografering

er der nogen der har et link som beskriver hvordan man skal lyslægge ved produktfotografering.
Det drejer sig om produkter i møbel størrelse.
(reoler, skænke, standerure osv)

Siden skal helst være på Dansk om med billed illustrationer.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
17. juli 2003 - 13:05 #1
Du skal sikkert bare anvende det rigtige udstyr.

Eks. http://www.obt.dk/cubelite_terning.htm

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
17. juli 2003 - 13:10 #2
Avatar billede hoejrup Nybegynder
17. juli 2003 - 13:29 #3
Avatar billede mindblower28 Nybegynder
17. juli 2003 - 14:00 #4
Jeg kan ikke lige finde noget på nettet, men bruger selv Chimera Lightbanks til den slags optagelser.

http://www.chimeralighting.com/

På deres site er der lidt forskellige billeder, ikke nogen turorial, men du kan da se en enkelt eller 2 opsætninger på:

http://www.chimeralighting.com/products/video.html

Der findes et par danske bøger på biblioteket - de er ikke røget på nettet (endnu desværre).
Avatar billede mindblower28 Nybegynder
17. juli 2003 - 14:09 #5
Det her er det nærmeste jeg er kommet - det er kort om blødt lys :-)

http://www.avm.dk/Artikler/2003_04/blodt/blodt.html
Avatar billede hoejrup Nybegynder
17. juli 2003 - 14:48 #6
mindblower> Der er også kun en måde at lave blødt lys på. Det kræver nemlig en skærm, hvor lyskilden bliver reflekteret. Derfor lavede jeg en henvisning til udstyret.

/per
Avatar billede blueberry1337 Nybegynder
17. juli 2003 - 14:57 #7
Avatar billede mindblower28 Nybegynder
17. juli 2003 - 15:00 #8
Hoejrup> Der er da mere en én måde at lave blødt lys på. Refleksion er én, men at sprede lyset gennem f.eks. et bløde filter el. en paraply er en anden...

Så kan der da også lige nævnes forskellige effekt filtre, såsom pro mist, til at skyde ind foran optikken, der spreder det tilbage-reflekterede lys... :-)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
17. juli 2003 - 15:06 #9
mindblower28>Der er mio. af måder, for der er også noget der hedder fotokunst. :-)

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
17. juli 2003 - 15:07 #10
mindblower28> Men jeg taler om standard blødt lys, hvor der anvendes en skærm.

/per
Avatar billede mindblower28 Nybegynder
17. juli 2003 - 15:08 #11
hoejrup> Enig :-)
Avatar billede mindblower28 Nybegynder
17. juli 2003 - 15:12 #12
hoejrup> Hov hov - Standard blødt lys må da idag siges at være Chimera, hvor man belyser objektet direkte fra Chimeraen. Du ser næsten ikke en ting i tv, hvor der ikke er brugt Chimera :-)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
17. juli 2003 - 15:47 #13
mindblower28>hmmm... er du forhandler af Chimera, eller får du procenter? :-)

/per
Avatar billede mindblower28 Nybegynder
17. juli 2003 - 15:58 #14
hoejrup> Nej - men der er ingen grund til ikke at anbefale Chimera ;-)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
24. juli 2003 - 09:32 #15
Kunne du bruge vores løsninger?

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
29. juli 2003 - 12:41 #16
Er du taget på ferie?

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
08. august 2003 - 06:51 #17
Lukketid?

/per
Avatar billede west Nybegynder
23. august 2003 - 23:27 #18
undskyld jeg svdte den lige ud, jeg er lige blevet mindet om at det er tid til at rydde op.
Jeg hader når folk glemmer ...  men jeg er nok selv den væste :-(