Avatar billede mmmtm Nybegynder
17. juli 2003 - 11:58 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

email advisering på huskeseddel

To fuldstændigt identisk opsatte brugere på samme mailserver. Den enes emailadvisering på huskesedler fungerer - den andens ikke !
Nogle der kender til en løsning ?
(klienten, 5.011)
Avatar billede karstenv Nybegynder
17. juli 2003 - 12:19 #1
det kan være at de 2 tællere en på klient og den på server ike er i sync. prøv at gå ind på klientens notes.ini og set tallet på (NewMailSeqNum=0) til 0 og genstart klienten, der burde nu komme en advisering som indikerer ny mail, men det er bare fordi tallet nu rettes af serveren.
Avatar billede jogii Nybegynder
17. juli 2003 - 12:44 #2
hvad er "huskesedler"? Det er nok bare mig (jeg plejer at arbejde med engelske udgaver).
//Jörg
Avatar billede lars_resulture Nybegynder
17. juli 2003 - 14:52 #3
Jeg tror "huskesedler" er "ToDo".
Avatar billede jogii Nybegynder
17. juli 2003 - 16:49 #4
Nej, jeg har lige kigget på en dansk template. det er Reminders, som har afkrydset "Notify me" (eller "Adviser mig" på dansk).

Det handler vist nok om afvikling af agenter på serveren. Se efter på mailserverens "Run restricted LS agents", som I bedst sætter til */JeresFirma.

Jeg har dog lige kigget agenterne igennem, og umiddelbart ser det ikke ud som om der findes en "Notify/Adviser"-agent. Så er det måske en servertask der kører om natten som foretager Notifications.
Avatar billede mmmtm Nybegynder
23. juli 2003 - 13:14 #5
KarstenV: Det duer ikke, eftersom at det (primært) er nogle mailbaser der bliver brugt som postbokse og derfor tilgåes fra flere klienter.
Jogii: "run restricted (og un-) er sat korrekt. Det er ikke en natlig servertask - eftersom den jo kører på et fastsat tidspunkt, bestemt af brugeren (0-x antal minutter/timer/dage før)
Avatar billede karstenv Nybegynder
23. juli 2003 - 13:40 #6
I Notes er det jo sådan at den der ejer basen (mailbasen) og kun er den der får beskeden, men ejerene er defineret flere steder, i selve basen er det under kalender/kalenderprofil/ejer af denne postfil, dette skal så stemme overens med hvad er står i lokalitets dokumentet på den klient man logger på, slev om det er skiftene klinter, SKAL der være overnstemmelse, på lokalitetsdokumentet skal der under mail(post) være defineret en postfil som SKAL tilhører den der er logget på klienten eller virker det ikke.

Dette kan gøres på flere måder, men en der virker er denne:
Kopier office(konter) dokumentet lige mange gange som der er forskellige brugere eks. 3 bruger (rip, rap, rup)
1. Gå ind på den ekelte kopi og ændre "Location Name" til Rip(bruger 1)
2. Gå hen på mail(post) siden og ændre "Mailfile" til Rip's(bruger1)
3. Gå til Advanced/Basics og peg på den ID fil som til hører Rip(bruger1)
    ((Husk at lægge en kopi af deres ID på alle Klienter))
4. Gem og luk

Gør dette for ale brugerne, på alle de maskiner/klienter de bruger.

Så skulle det virke :-) Det gør det her :-)

MVH KarstenV
Avatar billede mmmtm Nybegynder
23. juli 2003 - 13:47 #7
Der er ikke flere brugere på den måde. De logger blot på med postbox-id'en. Mailbasen er sat korrekt op.
"Beskeden" der aldrig kommer, er ikke den almindelige Notes popup - men "adviser" via email - som jo kan sættes til at sende til hvem som helst (men som aldrig bliver sendt).
Avatar billede karstenv Nybegynder
23. juli 2003 - 13:53 #8
Den der har sat agenten op(for det er det det er) skal have de rettigheder på serveren, og hvis det er POSTBOX.ID så skal den have rettigheder til at kører agenter på basen + server
Avatar billede mmmtm Nybegynder
23. juli 2003 - 14:00 #9
Postbox.id'en er admin på basen. Og */organisationen har rettigheder til at køre både re- og unrestricted agenter......
Desuden skrives der intet i misc.. events serverloggen, hvilket der gør hvis det er et rettighedsproblem....
Avatar billede karstenv Nybegynder
23. juli 2003 - 14:05 #10
Du har rigtig nok fået et underlig problem :-) nå men jeg lurer videre, måske kommer der mere. :-)
Avatar billede mmmtm Nybegynder
13. januar 2005 - 21:58 #11
lukker