Avatar billede sublimegirl Nybegynder
17. juli 2003 - 08:09 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

MSN kører dobbelt

Jeg har netop fået WinXP, hvor der var en messenger installeret i forvejen.

Så ville jeg installere den nyeste version, men nu kører der to versioner af MSN nede ved siden af klokken, og det går helt i fisk når jeg så logger på... Så kommer der en højre-klik-box frem hele tiden, og den vil ikke gå væk før man har genstartet.

Jeg HAR forsøgt af afinstallere og installere igen flere gange, det hjælper tilsyneladende ikke.

Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
17. juli 2003 - 08:20 #1
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
17. juli 2003 - 08:21 #2
Avatar billede sublimegirl Nybegynder
17. juli 2003 - 08:28 #3
tester det lige...
Avatar billede pitufo Nybegynder
17. juli 2003 - 08:33 #4
skriv nedenstående i start -> kør/run (uden anførselstegn)

"RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove"

Løste problemet på min XP
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
17. juli 2003 - 08:34 #5
Fint, det står også på begge siderne jeg linkede til. *s*
Avatar billede sublimegirl Nybegynder
17. juli 2003 - 08:37 #6
Okay... jeg testede tonnybrandts metode. Det virker!

Poster lige opskriften:
1) Gå ind i filen 'sysoc.inf' under Windows/Inf
2) Find linjen "msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,hide,7" og skift den ud med: msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,,7
3) Nu kan MSN Explorer findes i Tilføj/fjern programmer under Windows XP Installationen, - og kan fjernes :)
Avatar billede sublimegirl Nybegynder
17. juli 2003 - 08:38 #7
Tak for hjælpen :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
17. juli 2003 - 08:38 #8
Velbekomme og takker for point :-)
Avatar billede pitufo Nybegynder
17. juli 2003 - 09:04 #9
hmmm det havde jeg lige overset. Det må du undskylde Tony ;-)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
17. juli 2003 - 09:22 #10
No problemo *s*