Avatar billede chrillere Nybegynder
16. juli 2003 - 20:06 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

PHP5 kan ikke loade dynamisk bibliotek "php_mysql.dll"

Jeg har endelige får min Apache2 localhost på at køre med PHP5, men da jeg skulle til at afprøve nogle af mine scripts blev jeg slemt overrasket! Funktionen mysql_connect() var ikke defineret...det kunne jeg ikke forstå og gav mig til at læse lidt på det inde på php.net!

Der fandt jeg ud af at de har fjerne det indbyggede Mysql bibliotek fra PHP5..."Nå", tænkte jeg, og tyede til google for en løsning, på: http://blogs.phparch.com/mt/archives/000025.html

Fandt jeg da et svar, problemet er bare at det virker sq ikke! Når jeg har gjort som brugeren "Tom" skriver får jeg denne besked når jeg prøver at starte min Apache Server op:
"Unknown(): Unable to load dynamic library 'c:\Server\Php5\php_mysql.dll' - Den angivne procedure blev ikke fundet."

Hvad gør jeg så nu?
Avatar billede Slettet bruger
16. juli 2003 - 20:29 #1
>Hvad gør jeg så nu?
Bruger en stable version af php ?
PHP 5 er stadigvæk i beta
Avatar billede chrillere Nybegynder
16. juli 2003 - 20:41 #2
Ved jeg...kunne bare godt tænke mig at lege lidt med den, og det burde jo kunne lade sig gøre! Det er bare hvordan?
Avatar billede sukos Juniormester
16. juli 2003 - 21:57 #3
Du kører vel Apache som "service"?
Avatar billede chrillere Nybegynder
16. juli 2003 - 22:01 #4
ja
Avatar billede chrillere Nybegynder
16. juli 2003 - 22:09 #5
har prøvet at hente det nyeste snapshot af php5...hvis jeg ikke kan få det til at loade, vil det så sige at dette snapshot ikke virker?
Avatar billede chrillere Nybegynder
16. juli 2003 - 22:10 #6
fordi det virker til at i de nyeste snapshots er php_mysql.dll modulet inkkluderet!
Avatar billede chrillere Nybegynder
16. juli 2003 - 22:11 #7
inkluderet even.
Avatar billede chrillere Nybegynder
19. juli 2003 - 19:29 #8
hmm...nå jeg må bare vende tilbage til PHP4 så!