Avatar billede nikodemus222 Nybegynder
16. juli 2003 - 15:31 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

System tweak

G'dav.

Har det problem at jeg sidder med et en maskine der ikke yder alt for godt.
Helt specifikt : jeg spiller Planetside, alle indstillinger er hamret i bund og min FPS falder alt for ofte stadig til de 20 stykker eller lavere.

Min computer er lidt af et misk-mask af ikke alt for godt sammensat hardware, men jeg vil helst undgå at skulle spendere penge på noget nyt sådan lige med det samme.

ASUS P4PE mother board
Pentium 4 Northwood 2.4 GHz (in-a-box)
2 x 512 mb PC2400 RAM
Geforce 4 MX440
120 gb Seagate hd

I øjeblikket WinXP

Jeg har overhovedet ikke styr på alt det her med bus-hastigheder og dit og dat, så har ikke ændret noget som i BIOS. Har de nyeste drivere jeg har kunnet finde inde til det hele, og har smækket alle indstillinger på grafikkortet på det der skulle give højeste ydeevne.

- nogen der har nogen tips til hvad jeg evt kan pille ved i min BIOS?
- hvis jeg skal skifte noget hardware ud, hvad skal skiftes med hvad?
- WinXP eller Win2k?
- andre tips?

Spørg endelig hvis der er mere info om min maskine der kan bruges til noget.
Avatar billede skyttegaard Nybegynder
16. juli 2003 - 15:35 #1
Umiddelbart er det nok dit grafikkort, der halter Geforce 4 MX serien er ikke kendt for at være de hurtigste
Avatar billede chalde Seniormester
16. juli 2003 - 17:41 #2
Avatar billede halifax Nybegynder
16. juli 2003 - 23:44 #3
GF4 MX440 yder ikke bedre end et GeForce2. Men det har været en hamrende salgssucces for nVidia af sætte Geforce4 navn på den aldrende chip. Faktisk ville du være bedre stillet med et GeForce3 kort end med et 4-MX440.
Så enig med skyttegaard i, at (en hel del af) problemet ligger der.
Er dine PC2400 sat til at køre 150MHz på Ram-bussen som er default for DDR300 RAM?