Avatar billede akj Nybegynder
10. december 2000 - 14:18 Der er 6 kommentarer

Registering af print

Er det muligt at registrere hvor mange prints der blive taget af en given side. ?
Det er et Word-dokument, som jeg ønsker at se hvor gange det bliver udskrevet

Avatar billede tdaugaard Nybegynder
10. december 2000 - 14:21 #1
Det er umuligt!
Avatar billede blazer Nybegynder
10. december 2000 - 14:21 #2
nmmm.....du kan lave en knap der hedder udskriv..og få den til at kalde dialogboxen print...+tælle det..men du kan ikke gardere dig imod at folk manuelt trykker på knappen i ixplore!
Avatar billede bacardil Nybegynder
10. december 2000 - 14:21 #3
du kan lave så den tæller antal klik der bliver lavet på print \"linket\"
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
10. december 2000 - 14:21 #4
Da IE/NS \"print\" knapper/menuer ikke er en del af websitet kan du ikke \"tracke\" hvor mange kopier der bliver taget.
Avatar billede blazer Nybegynder
10. december 2000 - 14:21 #5
tdaugaard...HOP PÅ ISSEKU!!!
Avatar billede thomas_regin Nybegynder
10. december 2000 - 14:23 #6
Hejsa akj.

Det kan ikke rigtigt lade sig gøre, eftersom at ASP er et server-side sprog og derfor kører på serveren. Dvs. at det ikke kan registrere om brugeren på client-side trykker på printknappen. Det du KAN gøre er, at lave et link, som brugeren skal trykke på for at komme til dit word-dokument, som automatisk sætter et lille \"hak\" i din database, der fortæller hvor mange brugere der har set dokumentet. Men der er jo ingen garanti for, at alle printer det ud. Hvis du endelig vil se præcis hvor mange der har printet det ud, så skal du til at lave noget Javascript, som er et client-side sprog. Det er ikke nemt, men det kan sikkert lade sig gøre.

Håber det kunne bruges!

Thomas Regin.