Avatar billede jabp Nybegynder
10. december 2000 - 14:15 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Fra win98 til NT4.0

Hejsa

Jeg har en win98 masine og nu vil jeg have win nt4.0 istedet for så den skal altså formateres.

Hd\'en er Fat 32 nu, hvordan får jeg den til Fat 16 som det skal være for at win Nt virker ???
Avatar billede limemedia Nybegynder
10. december 2000 - 14:20 #1
Fjern partitionerne, genskab dem igen, indsæt bootdisketterne til NT4 og inde i installationen vil den så lade dig formatere et drev.
Avatar billede luciferpz Nybegynder
10. december 2000 - 14:21 #2
Du kan bruge et program, der får nt 4.0 til at læse fat 32. og på den måde tage backup af din fat32 filer. Derefter kan du formatere til fat 16 eller ntfs
Avatar billede frank_jensen Nybegynder
11. december 2000 - 12:22 #3
Du kan bruge programmet Partitions Magic fra Powerquest til at konvertere din HDD tilbage til FAT16... http://www.powerquest.com
Avatar billede karstenh Nybegynder
11. december 2000 - 18:01 #4
Du vil LANGT hellere køre NTFS.
Men har du data på disken, som du ikke har backet op og ikke vil miste får du brug for Partition Magic, som frank_jensen siger.
Nyere versioner af dette produkt tillader dig også at konvertere til NTFS, så vidt jeg husker.
Avatar billede jabp Nybegynder
11. december 2000 - 18:28 #5
Jeg skal ikke bruge noget fra den gamle disk.
Avatar billede frank_jensen Nybegynder
12. december 2000 - 08:08 #6
Hvis du ikke skal bruge nogle data fra den gamle disk, så brug FDisk til at slette partitionen, og så smider du bare NT disken i drevet og booter på den, og så søger den for resten. Og når den sprøger om filsystem, siger du NTFS...  Så er den sag klaret....
Avatar billede jabp Nybegynder
12. december 2000 - 11:35 #7
Skal jeg ikke tilføje nogle partitionen iegn eller gør installationen det selv.
Avatar billede frank_jensen Nybegynder
12. december 2000 - 12:08 #8
Installationen opretter selv partitioner, som du vil have det...
Avatar billede jabp Nybegynder
12. december 2000 - 13:32 #9
Tak