Avatar billede bjerreb Praktikant
15. juli 2003 - 22:36 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Digital kamera

Hejsa
Vil gerne høre om nogle kan fortælle mig lidt om det digitale kamera der findes på dette link:

http://aldi.dk/OFFER_DK/home.htm

Har i lang tid overvejet at investere i et digitalt kamera, men er ikke villig til at betale helt vildt for at få et godt et.

Håber nogle kan hjælpe - også inden imorgen, da jeg kunne forestille mig de ikke ligefrem havde mange af dem....
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. juli 2003 - 22:38 #1
Min erfaring med medion siger mig at det sikkert er et udemærket kamera til prisen, rimeligt og fornuftigt, men forvendt ikke superkvalitet, så skal det koste en hel del mere
Avatar billede chapter Nybegynder
15. juli 2003 - 22:40 #2
Enig - Medions andre produkter har jeg kun hørt godt om, men som bufferzone også siger så forvent ikke alverden af kameraet.
Avatar billede bjerreb Praktikant
15. juli 2003 - 22:45 #3
har kamerater de tekniske specifikationer, som gør at det er et godt kamera el? Hvordan med ekstra features osv?
Avatar billede chapter Nybegynder
15. juli 2003 - 22:49 #4
Det hele kommer lidt an på den lysfølsomme chip og dens software.. Hvis dette ikke er godt er det svært at bygge finesser ovenpå som virker ordentligt.. Denne chip + software er bedre jo flere penge man giver...
Avatar billede bjerreb Praktikant
15. juli 2003 - 22:52 #5
okay - er der nogle måde jeg kan finde ud af det på andet end at afårøve det el???? Synes i kamerater er de 2300 kr værd?
Avatar billede chalde Seniormester
15. juli 2003 - 22:59 #6
Min far købte et medion (det første 4.1 medion fra aldi) til sit arbejde, og han var rimelig skuffet. Mange "ryste" billeder, langsom lukketid, og en meget dårlig menu. Men de fleste billeder er da gode.
Så, som de andre også siger, forvent ikke at få et højkvalitets kamera.
Avatar billede bjerreb Praktikant
15. juli 2003 - 23:03 #7
Nu siger du det første? HVor lang tid er det siden og er den identiske med den her model? HAr i evt andre forslag til et godt og ikke alt for dyrt kamera?
Avatar billede michael-k Nybegynder
15. juli 2003 - 23:04 #8
langsom lukke tid skal du passe på med. Har en kammerat der købte et sony, det tager nok 4-5 sek  total skod.

Specifikationerne på kameraet lyder rimeligt fornuftigt, men i aldi regner jeg ikke med du for lov til at prøve inden du køber, så jeg ville nok købe det hos en specialist (fotohandler)  Jeg kan anbefale olympus, der får du kamera for pengene :)
Avatar billede chalde Seniormester
15. juli 2003 - 23:04 #9
Det er vel omkring et halvt/trekvart år siden. Udseendet er helt anderledes, men det kan jo være samme indmad. Kan ikke huske specs på det.
Avatar billede chalde Seniormester
15. juli 2003 - 23:05 #10
michael-k -> Jojo. Aldi har verdens bedste bytteordning. Du kan levere tilbage inden 1 år, og få pengene tilbage.
Avatar billede chalde Seniormester
15. juli 2003 - 23:06 #11
michael-k -> Manglede: Og derfor har du et år til at prøve det i.
Avatar billede michael-k Nybegynder
15. juli 2003 - 23:07 #12
okay smart :)
Avatar billede chalde Seniormester
15. juli 2003 - 23:08 #13
Mener det var det her han købte til arbejdet: http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1324897892
Avatar billede bjerreb Praktikant
15. juli 2003 - 23:12 #14
Hvordan kan jeg lige gøre det Chalde? Der må da skulle være noget i vejen med det så????
Avatar billede chalde Seniormester
15. juli 2003 - 23:13 #15
boystrup -> Min far er en ivrig aldi-handler, og han spørger stort set hver gang omkring fortrydelse, og har hver gang fået svaret at han kan komme tilbage med varen inden et år og få pengene retur. Men spørg lige selv for en sikkerheds skyld.
Avatar billede bjerreb Praktikant
15. juli 2003 - 23:16 #16
okay - frækt nok, hvis det er. Tager lige kameraet med på ferie og får nogle gode billeder og får så pengene tilbage når man kommer hjem. Må jo prøve at høre imorgen. Sidste spørgsmål - er de tekniske specifikation så gode, at hvis det er kram, så får jeg gode billeder el. kan jeg få et mærke kamera hos en specialforhandler med samme specifikationer til omtrent samme pris?
Avatar billede bjerreb Praktikant
15. juli 2003 - 23:31 #17
Ingen som kan svare på mit sidste spørgsmål?
Avatar billede le_bon Nybegynder
16. juli 2003 - 00:19 #18
Du får med garanti ikke et "mærke" kamera med samme specs til noget der ligner den pris. - Men jeg ville nu til hver en tid sige at pengene er godt givet ud, hvis du vælger at smide 1000,- til 1500,- oven i, til et "ordentligt" kamera! ( - Ellers skal du bare ud og købe et nyt inden længe, af den ene eller anden årsag... )
Avatar billede michael-k Nybegynder
16. juli 2003 - 02:12 #19
Det jo lidt svært at svare på.

Du kan sikkert godt få et mærke kamera til den samme pris dog med andre spec. men som er lige så godt måske enda bedre, da de 4.1 mill pixels ikke betyder det vilde i denne sammenhæng, men som de fleste nok flader i svime af.

Lidt lige som at gå ud og købe en Hyundai som sikkert har de samme spec. som Golfen men golfen er bare 100.000 dyre. Så kan man så diskutere hvad for en der er bedst :)

Hvis dit forbrug er familie fotos og ferie billeder er et medion sikkert udemærket. Men vil du gerne have lidt mere kræs og kvalitet skal du nok op i et mærkevare som er et par tusinde dyre.

Jeg er sikker på at aldi kameraet holder de næste 5-10 år og du vil sikkert få en masse glæder, jeg er bare af den overbevisning når jeg køber noget skal der afprøves forskellige ting inden der købes :) Da et kamera er meget mere end det man kan læse i en reklame.  Feks hvordan det følels at holde ved, da jeg fik kamera prøvede jeg et hvor skærmen sad helt forkert i forhold til mit greb på kameraet, det var en af de mange ting jeg kiggede efter.

Men sådan er vi jo så forskellige :)
Avatar billede le_bon Nybegynder
13. juli 2004 - 18:12 #20
Så har tråden snart fødselsdag!! Hip Hip Hurra!! Skulle det ikke fejres med at acceptere nogle af de udemærkede og detaljerede svar folk har givet? Så kan vi mødes nede bag Favør til en kold fødselsdagspils bagefter! :D