Avatar billede designz Nybegynder
15. juli 2003 - 22:10 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Slettede filer = kan ikke opstarte OSX

Jeg har slettet nogle Norton filer manuelt ,men har sandsynligvis også slettet andre filer som jeg IKKE skulle have gjort, da jeg efterfølgende ikke kan starte OSX op, der kommer bare et æble frem. Jeg kan ikke komme til bage til OS9 via ALT start, da den ligger på samme drev....hvad skal jeg gøre!!!!!!!!
Hvis ikke du kender svaret kan vil jeg gerne bare vide hvordan man får startet os 9 op....
Avatar billede spe Nybegynder
15. juli 2003 - 23:00 #1
Kan du ikke starte op fra din system-CD?
Avatar billede egonspock Seniormester
15. juli 2003 - 23:27 #2
Nettets ressourcer siger at du evt kan prøve med at holde æble-alt nede indtil det andet ping, men det lyder lidt far out. Ellers må du finde en OS9-CD og starte med C-tasten nede og så derefter skifte til OS9 i startkontrolpanelet. Men det var da noget ondt noget, der er sket med din Mac!
Avatar billede kado Nybegynder
16. juli 2003 - 08:13 #3
1.  Du kan starte op på din OS X CD. Sæt CD'en i, genstart og hold C-tasten nede indtil skærmen viser opstartssymbol.
2. Geninstaller OS X oveni den gamle, så er du kørende igen.
3. Hvis du ønsker at bruge OS 9, som opstart, kan du bruge samme fremgangsmåde med OS 9 CD'en, forudsat din Mac kan starte i OS 9.
4. Herefter kan du gå i Kontrolpaneler/Startdisk og vælge System 9 mappen - Genstart.
5. Som egonspock har nævnt kan du også prøve med æble-alt, men du skal så samtidig holde P + R nede indtil andet ping.
/kado
Avatar billede designz Nybegynder
16. juli 2003 - 08:19 #4
Jeg var klar over muligheden af at genistallere systemet, hvilket jeg også endte med at gøre....men nu virker det. Tak for deltagelsen
Avatar billede designz Nybegynder
16. juli 2003 - 08:20 #5
Jeg vil gerne give jer begge nogle point alligevel, men så skal jeg jo have et svar fra kado...
Avatar billede kado Nybegynder
16. juli 2003 - 08:21 #6
1.  Du kan starte op på din OS X CD. Sæt CD'en i, genstart og hold C-tasten nede indtil skærmen viser opstartssymbol.
2. Geninstaller OS X oveni den gamle, så er du kørende igen.
3. Hvis du ønsker at bruge OS 9, som opstart, kan du bruge samme fremgangsmåde med OS 9 CD'en, forudsat din Mac kan starte i OS 9.
4. Herefter kan du gå i Kontrolpaneler/Startdisk og vælge System 9 mappen - Genstart.
5. Som egonspock har nævnt kan du også prøve med æble-alt, men du skal så samtidig holde P + R nede indtil andet ping.
/kado