Avatar billede demads Nybegynder
15. juli 2003 - 19:09 Der er 3 kommentarer

Billedserie på cd-rom i XP

Jeg har forsøgt at brænde en billedserie over fra windows til XP, så man kunne sidde og kigge dem igennem som når de ligger på harddisken.

Men hver gang jeg forsøger, så bliver alle filerne lavet om til normale ikoner, og kan som bedste mulighed ses som store ikoner. Er der ikke en måde at overbevise XP om at den skal vise cd-rommen som billedserie.

Jeg har foreløbigt prøvet at gemme billederne i en mappe og på roden af cd-rommen.
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2003 - 19:15 #1
Prøv at følge denne guide:
http://www.dvdrhelp.com/nerophoto.htm

På den måde kan du lave et slideshow, som både kan afspilles på din PC, eller på din DVD afspiller.
Avatar billede henninga Novice
15. juli 2003 - 22:36 #2
Hvad hvis du gennemser billederne inden du brænder dem på cd.
XP laver en fil (thumbs.db), som måske skal brændes med på cd.
Har du prøvet at højreklikke på en af filer og vælge Åbn med...  og så vælge Billedfremviser som program.
HenningA
Avatar billede tipa Nybegynder
12. august 2003 - 21:30 #3
Under "vis" i stifinder i XP er muligheden "billedserie" ellers prøv med programmet Polyview eller andre.