Avatar billede chrillere Nybegynder
15. juli 2003 - 18:18 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Apache2 Installation bliver afbrudt!

Efter at have brugt Apache 1.3.xx som min localhost i lang tid, besluttede jeg mig for at prøve den nye Apache 2.0.47 i stedet.

Jeg har hentet den fra apache.org og indtaster DNS og alt der der, vælger mappe og installations type men da den så skal til at gå igang med installtionen stopper den og jeg får denne fejlbesked:
"Installation Wizard Interrupted

The installation Wizard was interupted before Apache HTTP Server 2.0.47 could be completely installed.

Your system has not been modified. To complete installation a another time, please run setup again"

Jeg har prøver flere gange, med samme resultat. Jeg har prøvet at lukke programmer som mIRC, ICQ, ZoneAlarm of Norton ned i mistanke om at de var skyld i at det ikke virkede...men ak, det var de ikke!

Jeg kører WinXP Pro og jeg er logget ind som administrator.
Avatar billede fortes Nybegynder
15. juli 2003 - 18:22 #1
hvad med at prøve at hente den igen...
Avatar billede chrillere Nybegynder
15. juli 2003 - 18:22 #2
Har jeg også prøvet...samme fejl
Avatar billede chrillere Nybegynder
15. juli 2003 - 18:29 #3
kunne heller ikke finde et svar på google
Avatar billede chrillere Nybegynder
15. juli 2003 - 19:48 #4
come on alle jer apache guru'er
Avatar billede chrillere Nybegynder
15. juli 2003 - 19:55 #5
kan heller ikke finde noget på de support sider apache henviser til
Avatar billede chrillere Nybegynder
15. juli 2003 - 20:06 #6
Inde i min jeg kan heller ikke finde noget i min administration>>system log
Avatar billede chrillere Nybegynder
15. juli 2003 - 20:07 #7
ved alle dem der har den samme fejl som min, fremgår det ikke hvordan de er kommet af med den, hvis de da er!
Avatar billede fortes Nybegynder
15. juli 2003 - 23:17 #8
er din XP opdateret med SP1?. Nu skriver du godtnok at din Zone Alarm er slået fra når du installere. Apache 2.0.47 er IKKE kompatibel med ZA, så lad være med at slå den fra, men afinstallér den.
Avatar billede htm Nybegynder
15. juli 2003 - 23:17 #9
Har du apache1 kørende i forvejen? Hvis du har skal du installere apache2 på port 8080 eller anden port! Eller du skal stoppe din apache1.

Prøv evt. og hent apache 2.0.43 som jeg ved virker og har været ude længe uden opdateringer! De sidste fire versioner er gået stærkt så der kan være mulig bug i ??
Avatar billede fortes Nybegynder
15. juli 2003 - 23:23 #10
jeg har lige installeret den på min XP og det funker. Er det MSI'en du har hentet (5.8MB) eller fuld version (8.9MB)?

Ps. Drop lige min hjernebæødning med at afinstallere ZA..
Avatar billede chrillere Nybegynder
16. juli 2003 - 18:42 #11
hmm...duer stadig ikke...
Avatar billede htm Nybegynder
16. juli 2003 - 18:48 #12
chrillere >> Hvad er det der íkke duer? Hvad er det du har prøvet?
Avatar billede chrillere Nybegynder
16. juli 2003 - 19:01 #13
jeg får stadig fejlmeldingen, har prøvet - som du først skrev - at afinstallere...ZA jeg har ikke haft Apache1 installeret..så nu sidder jeg og læser et utal af tråde igennem på google omkring nogen der har det samme problem
Avatar billede htm Nybegynder
16. juli 2003 - 19:04 #14
Afinstallere ZA har jeg aldrig sagt ;o) Det var fortes....

Har du prøvet og installere 2.0.43 ??

Og som fortes også spurgte om: Hvilken fil har du hentet?
Avatar billede fortes Nybegynder
16. juli 2003 - 19:24 #15
jeg bad dig også om at droppe ideen med at afinstallere ZA
Avatar billede chrillere Nybegynder
16. juli 2003 - 19:47 #16
læste ikke færdig ;)
Avatar billede chrillere Nybegynder
16. juli 2003 - 20:00 #17
yay...nu virker det! Jeg fulgte bare et forslag fra en google tråd, om at prøve og downloade filen til et andet sted på harddisken. Jeg prøvede i stedet at downloade filen til mit skrivebord, nu virker det fint...
Avatar billede chrillere Nybegynder
16. juli 2003 - 20:08 #18
Men ak, det leder kun til nye problemer: http://www.eksperten.dk/spm/376828
Avatar billede chrillere Nybegynder
19. juli 2003 - 19:28 #19
jeg lukker