Avatar billede bootie Nybegynder
15. juli 2003 - 18:11 Der er 1 løsning

Hvordan får jeg min model til at *stå* på gridet?

Hej 3d xperter.

Jeg er lige startet på noget box modeling og må sige at man ret hurtig kan få nogle meget flotte og spændende figure ud af det.

Så vil jeg lige vide.

Når jeg modellere laver jeg en box og deler den op i så og så mange polygoner og konvertere den til editable poly og modellere videre.

Når så engang min model er færdig, står den højt og flot der med gridet midt igennem maven!

Hvis jeg sætter dens placering til 0,0,0 rykker den bare mere *midt* på.

Hvordan for jeg det til at se ud som om den *står* på mit grid og derved får fødderne til at være i 0,0,0 ?
Avatar billede olemunk Nybegynder
15. juli 2003 - 20:25 #1
Placeringen af objektet (din box) er defineret ved et pivotpoint, der som standard ligger midt objektet. Du kan flytte pivotten og evt. lade den snappe til et hjørne eller en flade på objektet (eller for den sags skyld helt uden for objektet). Åbn Hierarchy i sidemenuen. Tryk Affect Pivot Only. Herefter kan du flytte rundt med pivottetn med Select and Move - i din scene ned til boxens underside, evt. ved hjælp af snap funktionen. Jeg vil anbefale bogen 3ds max 5 Fundamentals fra forlaget New Riders (eller 4, der er på udsalg p.t.).
Venligst
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester