Avatar billede tonygh Nybegynder
15. juli 2003 - 13:12 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Boot fra en anden PC's CD-rom

Hvordan skal jeg lave en boot diskette som kan installere Win. 98 fra en anden PC's CD-Rom i netværket?
Avatar billede jpvj Nybegynder
15. juli 2003 - 13:16 #1
Det letteste er at lave en diskette ud fra ex. Norton Ghost Corp. Ed. Her kan du få den til at mappe en folder automatisk.

JP
Avatar billede tonygh Nybegynder
15. juli 2003 - 13:19 #2
Det har jeg prøvet, men lykkedes ikke. Kunne ikke mappe et netværks drev.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
15. juli 2003 - 13:20 #3
hvad med at låne CD-Rom drevet, og flyt det over på den PC du skal installere Win98 på?
Avatar billede tonygh Nybegynder
15. juli 2003 - 13:22 #4
Det er gammel bærbare uden USB og CD-Rom.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
15. juli 2003 - 13:22 #5
eller flytte HDD'en over på en anden PC, og kopiere hele Win98 CD'en over på HDD'en, sætte den tilbage, boot på en bootdiskette, og starte installationen lokalt fra HDD'en?
Avatar billede tonygh Nybegynder
15. juli 2003 - 13:24 #6
Kan ikke, som sagt det er en rigtig gammel bærbare
Avatar billede c-holst Novice
15. juli 2003 - 13:26 #7
du kan oprette et netværk mellem de to, også kopiere de filer ind du skal bruge. skal selv igang med det, og har fået mange gode råd her til en lignende problematik
http://www.eksperten.dk/spm/371054
Avatar billede c-holst Novice
15. juli 2003 - 13:27 #8
det netværk jeg mener kræver et nulmodemkabel som koster under 50 kr

og noget software der kan styre det, det finder du i linket plus meget mere
Avatar billede tonygh Nybegynder
15. juli 2003 - 13:28 #9
Sorry, det er en blank PC.
Avatar billede c-holst Novice
15. juli 2003 - 15:59 #10
hvor gammel er den/specifikationer, du kan ikke køre win 98 på hvad som helst
Avatar billede c-holst Novice
15. juli 2003 - 16:07 #11
der gemmer sig nu ellers mange gode ideer i mit link, men ok at du afviser mig

pøj pøj