Avatar billede app Nybegynder
12. juli 2003 - 14:00 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

at afspille flimklip på tv?

hej

Hvorfor kan jeg ikke se divx, dvd'er, filmklip på mit fjernsyn? Når jeg tænder mit fjernsyn, og vælger en av kanal, så kan jeg sagtens se windows og navigere rundt med musecursoreren. Men så snart jeg vil se en ellet anden form for filmklip, så virker det ikke. der hvor filmklippet skulle være afspillet(som f.eks. inde i midten af mediaplayer) er der bare en sort firkant.

Det har virket før

nogen råd?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
12. juli 2003 - 14:12 #1
Overlay:

Sådan slår du 'overscanning' til?
egenskaber for skærm > instillinger > avanceret > geforce fanen > yderligere egenskaber-knappen > overlaystyringsenheder > styringsenheder til videospejling > vælg feks. kildeforhold.
Dette gør at dine film blir vist i 'fuld skærm'
Avatar billede c-holst Novice
12. juli 2003 - 14:18 #2
ok her kommer så den pædagigisk korekte guide, som burde sikre dig succes. den indeholder de vigtisgste parametre
Du har installeret forbundet og genstartet.

vælg nu indstillinger>avanceret>geforce....faneblad>nview display>højreklik på tv>Select outputdevice>vælg pal b denmark>vælg composite vidio out>

sig ok til tingene og vælg nu i vingemenuen
overlay controls>full screen device>i rullemenuen secondary display.
sig ok til det hele

en sidste ting
vælg nu indstillinger>avanceret>geforce....faneblad>nview display>højreklik på change resolution. det er kun her du må justere på tv opløsningen. ude i de almindelige indstillinger skal tv stå som 640*480!

undskyld jeg suplerer dig metal_hansen
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
12. juli 2003 - 14:45 #3
det skal du da skam ikke undskylde for :)
Avatar billede nflgamma Nybegynder
12. juli 2003 - 15:02 #4
Er det ikke bare fordi den står til at computer-skærmen er primær og tv'et er sekundært?
Avatar billede app Nybegynder
12. juli 2003 - 15:50 #5
Ingen af svarene var korrkete, men jeg fandt løsning selv.
Men mange tak alligevel.

mvh. app /som tildeler metalmule og c-holst pointene for den fremragende pædagogik. :)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
12. juli 2003 - 16:12 #6
hehe metalmule - den var ny *G*
Avatar billede c-holst Novice
14. juli 2003 - 21:55 #7
hmm de smuttede vist for næsen af mig der
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
14. juli 2003 - 21:57 #8
ja det gjorde de også - kan jeg se nu :(
ka være han opdager det...